2011. január 3., hétfő

2011. 01. 02.

Az év végét és az új év első napjait madárfotózással töltöttem. Telepítettem egy lest az erdő szélére...nagyon frankó helyen van: körben víz és erdőfolt, 100 méterre erdősáv, csend és nyugalom. Az első napokban nem volt nagy mozgás, de a hó beálltával beindult az élet. A következő fajok fordultak meg eddig a les környékén: nádi sármány, egerészölyv, szajkó, nagy őrgébics, nagy fakopáncs, kék- és széncinke, mezei veréb, őszapó, ökörszem, feketerigó, fenyőrigó, holló. Sajnos napsütés egy percig sem volt, így a jó fényeket hanyagolnom kellett. Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan telik az idő a lesben, mindig akad valami megfigyelni való. Az ökörszemek a jégen apró férgeket keresgélnek, tiszta zúzmara a lábuk, de ez nem nagyon érdekli őket. Az őszapók mindig lenyűgöznek kecsességükkel és hangjukkal...szerintem ők is apró kukacok után kutatnak... Az őzeket hanyagoltam mostanában...helyesebben szétnéztem a területen párszor, de csak a rudlik elhelyezkedését tanulmányoztam. Most töröm a fejem egy új "prodzsekten", pontosabban már tettem is lépéseket az ügyben...majd visszatérek rá, ha sikerült megvalósítanom...
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése