2014. május 12., hétfő

2014. 04. 28.

Ismeretlen vizekre eveztem...
A tájképfotózás sosem volt az én műfajom...lehet, nem is lesz sosem az, mégis érdekel a fotózás ezen ága is.
Kapóra jött egy pár napos ausztriai kirándulás...gondoltam most megteszek mindent ismereteim elmélyítéséért...
Településeket is felkerestünk, így nem mondhatnák, hogy csak az érintetlen természet volt porondon.

 Felszerelésem az alábbi holmikból állt:

- C7D
- Sigma 10-20
- B+W cirkulár polár szűrő
- B+W ND 1000x szűrő
- Cullmann mini állvány(a nagyot nem akartam mindenhová hurcolni)

A listából egyértelműen az ND 1000x szűrő a legérdekesebb komponens...
Ugye ez egy semleges, vagy szürke szűrő, ami 1000 szeresére növeli a záridőt, tehát az -10 Fé kb.
Bizony, ez azt jelenti, hogy szikrázó napsütésben simán ki tudunk csikarni a vázból akár több 10 másodperces expozíciókat is...
Ugyanakkor vigyázni kell, hogy ne essünk át a ló másik oldalára....könnyen unalmassá válhat így a látvány...
A B+W garancia a minőségre...utólag csak a fehéregyensúlyon kellett állítanom, mert melegebb színek felé viszi el a wb-t., de egyébként kifogástalan....
Vizes képeknél még egy cirkuláris polár szűrőt is rátekertem az obira a csillanások féken tartására...
Ja, igen és legtöbbször mindent előre be kell lőni a vázon, aztán fel a szűrőket és mehet a móka....
Meg az sem árt, ha az ember tud egy kicsit fejben számolni....
Mert ha a záridő adott blendén mondjuk 1/60-ad, az így 1000/60, azaz 16,5 másodperc...
Minden esetre jó kis holmi...
Beszéljenek a képek....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése