2014. december 10., szerda

2014. 12. 08.

Nem kedvez az időjárás-továbbra sem-a ragadozó fotózásnak.
Ködös, esős, nyálkás és- ami a legnagyobb probléma-lágy idő uralkodik minden nap.
Hét közepén napsütést ígértek a jósok, így kiszaladtam az erdei lesbe szimatolni.
Nem nagyon etettünk eddig, mégis rögtön cinegék érkeztek ,később 3 szajkó bogarászta végig a terepet...
Varázslatos ez a rét.
Eldugott hely, amolyan katlanszerű hatása van...Minden alkalommal rám tör ez az érzés.
Jó ötlet volt ide lest állítani...
Zs kihozott múltkor egy elütött borzot az út széléről...
Hát...nem sok minden evett belőle 2 hét alatt...valami megcsipkedte a hátsóját-szerintem a szajkók-de alapvetően a nyüvek jártak jól vele.
Nem lesz sok időm itt fotózni, persze mindent megteszek,hogy az a pár alkalom eredményes legyen.
Na mindegy, közeledik a hétvége...és a puszta, meg a parlagi "vadászat".
Sok reményt nem fűzök még hozzá...
Annál is inkább, mivel vasárnap hajnalban +5 fokot mutatott a hőmérő...na király... vastag nadrág sem kell...
Megint volt egy 40 percem napkeltéig, próbáltam aludni, de nem ment... rágcsáló költözött a lesbe télire....folyamatosan motoszkált körülöttem...
Ahogy jött a világosság egyre több madár sziluettje jelent meg a fasoron. Zömmel ölyvek, de volt vércse is meg varjak, hollók.
Gyorsan lejött az első ölyv, a múltkori madár...
Ezt a kéket nem tudom megunni.
Nem evett. Látszik, hogy felügyeli a táplálkozó helyet. Mutogatja magát.
Felült a les fölé, majd kisvártatva ismét megérkezett.
Leskelődött, járkált....nem volt nyugodt egy percre sem...
Néha felraktam az 1,4x-t, néha levettem, ahogy a helyzet kívánta. A madár teljesen gyanútlan volt, jó az álca:)
Közben megjelentek az őzek is... stabilan jelen vannak és ugyan onnan jönnek minden hajnalban...
 A les jobb oldalán nagy madármozgás volt- a hangokból gondoltam- hogy van ott valami.
Ahogy ezen morfondírozok egy újabb madár érkezett a beszállóra...ő is fiatal.
Meglepően jól tűrték egymás társaságát...és jól is mutatnak együtt.
Aztán az egyik odébb állt....minden esetre a 2 ölyv már haladás:)
11 körül óvatoskodok elő....mit látok???A les mellett 3 ölyv veszekedett valami koncon, körülöttük meg a "kísérők"...persze rögtön elhúztak...megnéztem azért mi volt a vita tárgya...
Pechemre széthúzta valami a csalit előző éjjel és egy ilyen darabért ment a bunyó...
Sajnos ez elkerülhetetlen...pedig hideg vastüskék rögzítik a húst...
Azért  kicsit fájt, hogy ez előttem is történhetett volna...ez van.
Ez a nap már sokkal ígéretesebben alakult...jó  szájízzel tértem haza. Még egy öreg parlagival is összefutottam, igaz, csak kocsiból, de ezt jelnek kell vennem:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése