2017. február 2., csütörtök

2017. 01. 29.

A tél kitart...
A mínuszok állandósultak az elmúlt egy hónapban...de régen volt már ilyen....
A masszív hóréteg  elfedi a táplálékot az erdőben is. A madarak minden maradék bogyót leettek már a fákról, a ragadozók pedig minden dögöt elfogyasztottak..
Az extrém extrémet vált ki, ezt már sokszor tapasztaltam....
Az első érdekes eset apu galambházában történt....
Valami elkezdte szedegetni a szárnyasokat...egyik nap rajta kaptuk...egy kuvik...
Érdekes módon csak a galambagyat ette meg ő és/vagy egy társa...kétszer kellett kirakni őket...
Aztán azóta már kétszer volt bent a volieren belül egerészölyv is....elképesztő mennyire éhesek lehetnek, ha a szűk röpnyíláson keresztül a galambok után mennek...a karvaly nem is volt már meglepetés...
Szóval fogynak a hobbimadarak...
.....
.....
Az erdei lesnél is megy az etetés...kerül ki hús , de inkább a magon és almán van a fő hangsúly...
Sok mindennel össze lehet futni ezen a télen...Idén a fenyőrigó inváziósan van jelen...nem titkoltam miattuk ültem ki elsősorban valamelyik nap...
Alig helyezkedtem el máris vészhang söpör végig a bokroson...beszállón egy karvaly tojó....
Egy megkésett kékcini épphogy le tudott lépni....érdekes módon nem ment utána...
Na, király jól indul a délután...
Szokatlan hang szűrődik be a lesbe...mintha cserregést hallanék...biztos egy szajkó szórakozik...szarkát még sosem láttam erre...és lám ...egy szarka :)
Remekül szórakozom, 20 perce se vagyok bent...
Végre megérkeznek a fenyőrigók...rögtön egy tízes csapat...
Mohón rontanak az almára, mintha napok óta éheznének...
 Egy közeli portré is összejön a napnyugta asszisztálásában...
Gyorsan továbbállnak, de csüggedni nincs okom...
Megérkezik egy öreg egerész...a Nap már csak a hátteret éri...
Teletömi begyét és vijjogva odébb áll..kb 3 madár jár be, bunyózni nem szoktak...a hierarchia kőbe van vésve...
A kicsik újabb vészhangot sípolnak...
Ma minden bejön...
Egy újabb karvaly...most a hím...a legjobb helyen :)
Üldögél 2 percet, aztán ellibben...örülök neki, régi vágyam valami hasonló kép...
A fény lassan eltűnik a rétről...
Egyszerre belém nyilall a mínusz 12...egy pillanat alatt rájöttem, h 3 óra is mennyire kiszívja az emberből a meleget...
Pakolnék, de nem jutok sokáig...
Szép rókalány szimatol ki  a rétre...a vaddisznóbőr érdekli...
A silent expó valami csoda...nem neszel meg...
 Körbejárkál, hagyja magát fotózni...a hidegérzés máris a múlté...

Egy kis cafattal távozik...legyen jó estéje...
Már majdnem besötétedett...
Kimászok és kocsim felé a következő alkalmat tervezgetem....
Csoda ez az erdei rét...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése