2017. május 17., szerda

2017. 05. 10.

Régi tervem, ha Mátrában és a Bükkben is végigjárom azokat a vízeséseket, amik természetes formájukban maradtak meg.
Erre ez a csapadékos tavasz remek lehetőséget biztosít, így bele is vágtam...
Először a szurdokot látogattam meg...
Már minden évszakból van fotóm...mesés hely....
Következett az Ilona-völgyi vízesés...
Magasról zuhan alá...nagyon látványos az esése...
A sok kiöntés és átfolyás miatt elszántabb túrázóknak is élmény az út ide.
Végül a Bükk egy rejtett völgyében találtam rá-számomra-a legszebbre...
Szerencsére nem tartozik a felkapott kategóriába.
Szűk völgy mutatta az irányt...
Ezután egy nehezen járható kaptató következik, végig sok hordalékkal és százados bükkfák kidőlt törzseivel szegélyezve. Nem könnyű terep.
A Sebes-víz vízesése több lépcsőn bukdácsol alá a mészkőtufán...
Kicsit hasonlít a Fátyol vízeséshez, de az nyomába sem érhet ennek. Vadregényes, érintetlen...nem holmi kerítéssel körülvett turistacsalogató látványosság.



Már csak egy páros maradt...remélhetőleg hamarosan pont kerül az ügy végére :)
.......
.......
A legutóbbi poszt végén utaltam egy új témára...
Az úszó leseimből szoktam figyelni a lassan imbolygó barna rétihéjákat a nád felett...
Hát nem igaz, h nincs róluk valami normális fotóm...
Széklessel kiültem egy magasabb pontra és vártam a madarakat...
Jöttek is szépen...először a tojó...
Azután meg  a hím...
Hordják a fészekanyagot...
A nádas 2 párnak nyújt otthont és így elkerülhetetlenek a konfliktusok...
El is terveztem egy fára épített, ideiglenes megfigyelő fedezéket...
Jó lenne minél hamarabb összedobni....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése