2017. augusztus 2., szerda

2017. 07. 16.-07.28.

Azon kapom magam, h egy csomó fotós napról még nem is emlékeztem meg és már üzekedésben járunk...
Elöljáróban annyit, h sokat mentem ki júliusban, így a környező bakokat meg tudtam figyelni. Kerestem egy jó helyet, ahol a modern kultúra mellett gyepek és vadvirágos rétek is vannak. Leskelődtem, üldögéltem és feltérképeztem a patások mozgását.
Érdekes módon üzekedést már egész hamar(hónap közepén)tapasztaltam, de ez korántsem jelenti azt, h ugrik is a bak, amikor én szeretném.
Nem is mentem ki hajnalokon, inkább az esti órákra koncentráltam. Ez a gyakorlatban fél 7 körüli kezdést és kilenc körüli befejezést jelentett. Jól éreztem magam ezeken a balzsamos nyárestéken.
Nagy csönd a határban, millió rovar táncol az ellenfényben, növendékfecskék tömegesen cikáznak a kaszálórétek fölött, seregélyhad húz a nádas felé...én meg egy bála mellé ülve, vagy árnyas bokor tövében várom az őzek kilépését a napraforgó-kukorica adta biztonságból.
Ezekből a fotós napokból emelek most ki néhány jelenetet.
............
............
Egy erdősáv mellett sétálok...
Fiatal suta lép ki elém, nyomában vörös bakkal...
Lalapulok gyorsan és várok...a bak felém legel, nem fújok semmit...
Jól megnézett és ahogy jött, úgy legelt vissza az erdősávig...a sutára rá se hederített.
Átlépek a fasor másik oldalára...fiatal bak téblábol a tarlón...ráhívok...lépdel pár tétovát a hang felé, de tele a gatyája, nem is piszkálom tovább.
Július 17-én járunk.
Nagy gyepen cserkelek...
Őzek lépnek elő mindenfelől...várok, h mi történik....erre a távolban rohanó párosra leszek figyelmes...
Hohó...hajtja a bak a sutát és pontosan felém...
Egész jó távolságban húznak el mellettem...nagy élmény volt.
A rét túlsó felén egy másik páros jelenik meg.
Bálák takarásában megközelítem őket.
Látszik, h a sutát még nem érdekli a bak, de az már a közelében marad.
A suta lefekszik én meg ráhívok a bakra...szépen be is jön, bár látom rajta, h inkább kíváncsi, mintsem elborult...

A következő helyemre már napnyugta után értem.
Pár halk strófa után kölyökbak óvatoskodik elő a kukoricából.
600-zal vágatlanul tudok portrézni...

Másnap magamhoz édesgetek egy növendékrókát...
Majd átsétálok egy nagy tábla lucerna mellé...fotóztam itt nagy bakot anno...mindig elöntenek az emlékek ilyenkor. Pár napja, óvatlanul érkeztem és már kint volt egy bak, amit így elzavartam.
Nem tudtam jól megnézni, de annyi bizonyos, h mutatós példány.
Befészkelem magam a gazba és várok.
Tudom, h jönni fog...úgyis végigjárja a területét...
20:30-kor érkezett...
Jár erre a táblára egy jóval öregebb agancsos...
Óvatosan közlekedik és a szürkület jó barátja. Őt is megvártam..
Ez egy igen koros bak, úgy gondolom..
Azóta kijött kicsit korábban is, meg máshol is találkoztunk de a véleményem nem változott azóta sem. Vén róka...
Volt, h majdnem nekem repült egy barna rétihéja...
Július 22-én ismét heves szerelmi kergetőzésnek lettem tanúja...
Most próbáltam a mozgás dinamikáját  megragadni...
Érdekes ez a felemás bak... a második a területen...
Voltam más területeken is...csupa jó helyen...mégis alig volt mozgás.
Egyszer ugrott be egy fiatal, de inkább meglepett volt ő is...szerintem csak szimplán felébresztettem...
Viszont mutatok egy igazi kölyökbakot, bizony ő még barkában volt...
Folyt. köv...
Ez kb a történések fele volt...
Lesz még szó a nagy bakról és egyéb érdekességekről...érdemes lesz visszanézni valamikor.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése