2018. augusztus 22., szerda

2018. 08. 13.

Halad előre az augusztus én meg töretlen lelkesedéssel folytatom a hívást.
A virágos rétet útba ejtem kifelé menet.
A sárga bak továbbra is biztosan tartja a helyet sutájával együtt...
Hálás fotótéma...
Az egyik erdősarkon páros köröz takarásban. Érezhetően heves nász zajlik a levelek takarásában, leülök hát és várok. A hangolható sípommal operálok, mire egy gida ugrik elő a sűrűből.
Bogarászik a friss fűben és meg megáll vakarózni...nincs más dolgom, csak fotózni...
.......
.......
Másnap egy távoli területrészre megyek...
Elszeparált, mindentől távoli vidékre...
Odafelé is hívogatok, de nincs heves reakció...
Lucernatábla mellé állok be...fasor a balomon, előttem napraforgó és lucerna...
Az első sutahangokra bakfejek bújnak elő a zöldből...egészen pontosan 7 db...nem is értem...ez egy focipályányi terület..és 7 haramia lapul meg benne...
Egy magabiztos bak gyorsan be is ugrik...
Aztán jön egy másik is...ő azért óvatosabb egy fokkal...
Ballagok a fasor mentén és hívogatok, nem sokat, inkább figyelemfelkeltés...
Kis bak sétál elém...percekig eljátszok vele...
Ott hagyom...el se megy, csak bámul...tán még embert sem látott...
Ezután ígéretes helyre érkezem...lucernatarló középen meghagyva egy 5 méteres sáv...körben kukorica...
Vágyakozó hangra bak libben elő a sűrű tengeriből...
Szépen jön, de közben beér a meghagyott csíkba...és onnan egy lépést sem hajlandó tovább jönni...csak figyel...
Közeledik a szürkület...
Egy gazos területet még átnézek...
Sutákat találok...bakoknak semmi nyoma...
.........
.........
Következő nap...
Konkrét bakra mentem...a sutájával feküdt a tarlón..
Semmire nem reagáltak, annyit tudtam elérni, h felállt a bak...35 fok van...
Van még ez idei üzekedésben tartalék...
Folytatom a befejező harmaddal...hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése