2012. július 27., péntek

2012. 07. 26.

Borús, csepergős napnak indult a mai.... nem siettem kimenni...fények se nagyon voltak.
A tervem az volt, hogy szétnézek a területen üzekedés ügyében. Az évnek mindig ezt a szakaszát várom a legjobban, mert az őzek násza nálam az elsőrendű fotótéma.
Kedvenc területemet hívtam végig, mindenféle hanggal próbálkoztam...eredménytelenül.
Egyébként az egész napot a tipikus "üzekedés előtti csend" uralta. Semmi mozgás.
Tanulságos jelenet azért így is adódott. Egy suta váltott ki csipegetni a lucernaföldre, tőlem 50 m-re.
Ráhívtam gidahangon...Gyorsan felkapta a fejét, benézett a kukoricába(ahol, gondolom a gidáját elfektette) és miután belőtte, hogy a hang nem onnan jön egy kicsit sem érdekelte tovább...
Szóval üzekedésnek nyoma sincs a területen...
Ha már ott voltam tettem egy kört a parlagik felé is. Láttam 3 madarat is termikelni a délután folyamán..gondoltam közelebb megyek.
Nagyon örültem, hogy láttam az egyik adult szülőt és 2 idei fiatal madarat is...ismét sikeres volt a költés, ami inmár az ötödik éve mindig az.


Leültem egy bála tövébe és leskelődtem...volt sok ölyv és kakukk is. Szerencsére a Fekete gólyák is sikeresek voltak...


Megvizsgáltam, hogy mit ehettek a parlagik a költési, fiókanevelési időszakban. A fészek alatt sok nyúlszőrt fedeztem fel és egy hiányos őzcsontvázat is. Nem állítom, hogy a felnőtt madarak ejtették el, lehet, hogy döglötten találták, de ez számomra teljesen egyértelmű bizonyítéka annak, hogy ezek a madarak simán esznek nagyobb testű emlősöket is.
Hazafelé megálltam makrózni...



A nap végére maradt egy gyönyörű üllő formájú felhőképződmény, amit felén még sosem láttam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése