2012. december 18., kedd

2012. 12. 13.

Gyorsan le tudtam tenni a munkát, így dél körül már a lesnél voltam. Szórt fények fogadtak  havas derítéssel...szeretem az ilyen egyenletes megvilágítást,ilyenkor minden részletet szépen ki lehet exponálni. Az önetetőből nagyon fogy a napraforgó, a bőrökön is alig van már csipegetni való. A Nagy fakopáncs és a Hamvas küllő teljes biztonsággal jár, a kis énekesek palettája is nagyon széles...szóval nem lehet unatkozni. A fajszám már 20 fölött van...jó a hely.


Mindig teszünk ki zsigert a ragadozóknak, amire már szállt be ölyv, de a les építésénél nem ők voltak a fő szempont...
20 perce ülök a kis bódéban, a kicsikkel foglalkozok...1/4000-ed sokszor kevés a cinkeröpképhez...
A nagy semmiből egerész érkezik a les elé..kis habozás után ráveti magát a koncra...2 perc és már ott ül mellette a második és ez így megy tovább 4 ölyvig...magam sem vártam ennyi egerészt...sosem láttam kettőnél többet a környéken.
Gyakran összecsapnak és láthatóan van egy erősebb példány a többinél...a legyőzöttek vinnyogva oldalognak arrébb, valamelyik a lábát is húzza. Kicsit sajnálom, hogy nem gondoltunk ilyen ölyvforgalomra az építésnél...nagyon közel vannak...


Két különböző beszálló alatt is van zsiger, de a másik helyre nem is figyeltem...a 4 ölyv eléggé lekötött....
Mozgás üti meg a szemem jobbról is...valami eszi a húst, de egy gazcsomó miatt nem látom rendesen...madár, sőt ragadozó.....fehér.........Gatyásölyv....
A többitől külön van és nem is próbálnak vegyülni vele...szinte habzsol...nagyon éhes lehet...
600 mm-rel fotózok, nem merem levenni az extendert.
A fények nagyon fogynak és a madárból még semmi perdöntőt nem látok...végre telezabálta magát és fellibben egy közeli ágra...

Sem a farkát, sem a mellkasát nem láttam, így írtam Papp Gábornak, hogy segítsen a határozásban...nagyon ért a ragadozókhoz, mert rögtön rávágta, hogy a madaram egy fiatal(első éves)  Egerészölyv... jellemzően északi madarak ezek a fehérek.
Nem hagyott nyugodni és másnap ismét kiültem...szerencsémre tetszett neki a könnyű eleség... 300 mm-rel is le tudtam fotózni...
A fotók alapján már egyértelmű, hogy egerészölyvvel van dolgom...Gábor szerint ritka az ilyen színváltozat...szerencsés vagyok.

Gyönyörű madár...

4 megjegyzés:

  1. Tényleg gyönyörű! A fotók se rosszak róla! :)
    Már vártam ezt a bejegyzést, kíváncsi voltam milyen egész alakosban.
    Grat!

    VálaszTörlés
  2. Brutál!A bhn-n is tetszett,de a sztorival+a többi képpel kerek!

    VálaszTörlés
  3. Mindenkinek köszönöm!
    Azóta sem láttam őkelmét...

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikusan jó ez a madár, valóban szerencsés vagy! Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés