2015. április 13., hétfő

2015. 03. 28.

Azon morfondíroztam a minap, mikor a legkönnyebb őzet fotózni.
Télen nem mozognak sokat, üzekedéskor bármikor összefuthatunk velük, mégis arra jutottam, hogy a márciusi-áprilisi, "tavaszi" őzet lehet a legbiztosabban kamera előtt tudni...
Ilyenkor élvezik az eltűnő fagyok és a fokozódó napsütés okozta örömöt és sokat fekszenek,  táplálkoznak az arasznyi kultúrában...bambák is még, mert nem emelnek rájuk puskát, csak 15-e után..
Tudni kell ugyan a jó helyeket, de bátran állítom, ha kiraknának -mondjuk- az ország másik végén, hogy fotózzak őzet, 90 %-os biztonsággal meg is lenne az a fotó..
Nem volt ez másképp ma sem...
A dűlőúton haladva 3 fekvő állatot veszek észre a vetésen. Takarás semmi, szelem kiváló, a távolság emberes...
A módszerem most is működik és szépen megközelítem őket...sok ilyen fotóm van már, ezért ma inkább a videózásra koncentrálok....
Kevés mozgókép van az őzek életéről, ezért gondolom hátha érdekes lesz...
ja és HD gomb ON!!!
Jól látszik a kérődzés folyamata...nyugalomban mindig ezt csinálják...de azért legyen fotó is...
Érdekelt az a reményteljes hatos, így közelebb csúsztam pár métert és bekapcsoltam a kamerát...
Gondoltam jól elleszek itt napnyugtáig, ha szerencsém van még történhet is valami...
10 perc sem telt el mikor a kis csapat elindult az út felé...

Királyság....ismét jöhet a videó.....
Miután elmentek  irány a legjobb őzes fasor a világon...
Közben rápillantok a parlagikra is...megvannak szerencsére és stabil a jelenlétük a revírben...
Pont kiülőfájuk felé tartok. Semmi lopakodás, csak lassú séta. Ma meglepően közel enged az egyik...gyorsan le is fényképezem...
Nem szeretném zavarni őket, most is csak azért merem, mert elment 2 munkagép is a közelükben és volt emberi jelenlét a környéken..
Elérem a fasort....
Kidugom az orrom és szétnézek...
Őzek minden felé...
3 fiatal egyed piszmog előttem....meglátjuk meddig engednek...
Először csak sétálok, majd jöhet a kúszás...
Nem akarom nagyon nyújtani a sztorit, de nagyon közelre jutok...
Látom, hogy észre vettek, de hibátlan szelem és alacsony mivoltom eloszlatja idegességüket....kb valami nagyobb nyúlnak gondolhatnak...
A távolban feltűnik egy tisztító, korosabb bak...videó...
Messziről jön, keresi még a csoport adta biztonságot. Érdekes megfigyelni, ahogy kifejezi dominanciáját. Oldalról közelít, hogy agancsát jól szemügyre vehesse a többi fiatal...a félreértések elkerülése végett.
Miután lefeküdt készítettem pár képet róluk.


 Közelítek amíg tudok...kíváncsi vagyok mi lesz...
Kifogtam egy olyan napot, hogy bármit csinálhattam nem álltak volna fel... riasztó hangot adtam ki, fütyültem, beszéltem hangosan...kezdetben még felém fordultak, utána már annyira sem méltattak....
Ha jó a szél,akkor jó a szél...
Végre feltápászkodtak és elsétáltak a horizont irányába...már nem akartam utánuk menni....majdnem besötétedett:)


Ez a délután tovább erősítette bennem, hogy a tavaszi őzet nem nagy kihívás megörökíteni...különösen nem az a síkvidéki, mezőgazdasági területeken.... 
Elkezdődött a vedlés, nem is zargatom őket a következő időszakban...inkább újra megnézem a vizet:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése