2015. április 22., szerda

2015. 04. 12.

Nem szoktam délután lesezni.
Mindig felzavarja az ember a vízen lévő szárnyasokat érkezéskor és tapasztalatom szerint nehezen térnek vissza aznap, inkább máshová teszik át napi dolgaikat...
Viszont annyira frankó idő volt délután...muszáj volt kifeküdnöm egy kicsit...
Sok madarat kergetett el jövetelem, mégis jó előérzetem volt...ki tudja miért....
A bőjti récék jöttek vissza először....nászolnak rendesen...nagyon szeretem figyelni őket...
A gácsér kerepelő hang közben nyújtogatja a nyakát, általában egyszerre többen is csinálják...
Eddig nem láttam, de a tojó is viszonozza a mozdulatot, csak jóval diszkrétebben...
Az egyik gácsér előttem kezdett egy kiadós fürdésbe...erre várok már nagyon régen.
Pár momentum a folyamatról...


Sajnos bármennyire is jó helyen van a les, mégis el kell mozdítanom...sem a hajnali, sem a délutáni fényre nem jó....ez van...
Elvagyok a böjtikkel, mikor a nádasból mozdulat kapja el tekintetem...kócsagok...
Fotóilag nem ideális, de amatőr természetfilmezéshez pont jó a távolság...csak HD-ben...
Ezeket a nagy kócsagokat órákig el tudom nézegetni...gyönyörűek, bármit csinálnak...
Az egyik mellém toccsan a konkurenciaharcban...
Ki kell tekerednem, de megéri...300 mm, vágatlan...

Napnyugta után másztam elő...tele jó érzésekkel...hajnalban megint jövök...
.......
.......
Nincs hideg...korom sötétben vackolok be a ponyva alá...
Hamar van még...
Lassan érkezik a fény, de a hangok ezernyi lehetőséget ígérnek...
A reggeli világosság elém tárja történéseket, egyre több faj érkezik a vízre...
A böjtik megint jól elvannak...
A fények miatt nem is nagyon fotóztam, inkább videó...
Közben megérkeztek a kanalasok...azt hittem már sose látom őket közelről..
A gácsér hatalmasat lubickolt a reggeli napfényben...öröm volt nézni...
Több mozgókép is született ezekről a nagytestű récékről...ahogy tollászkodik...
Ahogy táplálkozik.....
Telt a reggel, de egy érdekesebb fotó sehogy sem akart összejönni...
Végre az egyik lúdcsalád felém vette az irányt...


Az oldalfényből ennyit sikerült kihozni...be is gurultam...a lesnek mennie kell!!!!
Egyébként a ludak is jól mozogtak....
Meg alapvetően nagyon jó mozgás volt, csak a víz felsőbb részein....
A madarak messzesége miatt és a fények miatt indulni készültem....a távolban ritka, mégis ismerős récepár közeledik...kendermagosok...de király...

Egész közelre jönnek, csak kissé oldalra...videózni még jó...
A napot egy nyári lúd zárta...pont felém startolt el, de a nádas sajnos bezavart a háttérbe...majd legközelebb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése