2015. november 11., szerda

2015. 11. 03.

Az elmúlt időszak inkább a tervezgetésről és a lehetőségek kereséséről szólt.
Sokat gondolkoztam az új ragadozómadaras leskunyhóm hová installáljam...végül is visszakerült a 2012-es helyére....az állandó táplálékforrás ellen nem tudok és nem is akarok küzdeni.
Le van süllyesztve, kényelmes hely van a lábnak, így már ülő pozícióban lehet átvészelni a hosszú, hideg órákat. Egy nagyobb kémlelőüveg került az elejére a komfortosabb kitekingetés jegyében, de a fotózást továbbra is az üveg alól tervezem egy nyíláson keresztül...
Valahogy így néz ki, még csinosítgatom, álcázgatom a végleges formájáig.
Sok új tapasztalatot szereztem az elmúlt télből.Leginkább a megfelelő élő-és táplálkozó hely kiválasztásában okosodtam, mármint fotós szempontból. Idén kicsit más stratégiát választok a siker eléréséhez vezető rögös úton...talán így ismét élvezhetem a ragadozómadarak közelségét...
Egy ilyen fotónak nagyon tudnék örülni ezen a télen is...ő pont a mostani helyen tisztelt meg 4 éve:))
.....
.....
A Madártávlatban megjelent szalakótás cikkem miatt sok gratulációt kaptam.
Jó érzés fogadni az elismerő szavakat,, mert tudom, hogy elejétől a végéig az én munkám. Az első bevert szögtől az utolsó elkészült fotóig és ez a lényeg. A fajismeret, a terület ismeret, a megfigyelés, a precíz tervezés és a kivitelezés, mindezt a természetvédelmi és etikai előírások betartásával.
Ezúton szeretném megköszönni a magazinnak és Ujhelyi Péternek a lehetőséget.
...
...
Ha már nyomtatott megjelenés...
November 3-án volt az ÉTF díjátadó és kiállítás...idén 2 képem került falra...én nem ezekre gondoltam volna elsősorban, de hát az ízlés egészen fura és szubjektív dolog:)
A búcsú a fénytől c. kép egy 2 hónapos kísérletsorozat eredménye, ami során a természetes napnyugtákat kombináltam többvakus megvilágítással. A sorozatnak számos eleme hozott érdekes szituációkat és kompozíciókat. Én ezt neveztem be, bár többen mondták, hogy van ennél előbbre való darab is a kollekcióban...lényeg, hogy egy cinegével is falra lehet kerülni a pályázatokon:)
A másik kép címe: Szárcsavar
A fotó egy groteszk madarat mutat be,  még groteszkebb pozícióban...Magányos szárcsabébi produkálta ezt a pillanatot egy hajnali mocsárles alkalmával...szerencsém volt a jelenettel és megmondom őszintén, nem gondoltam volna, hogy ideáig eljut ez a kép....
A kiállításról csak annyit, hogy ennyi érdeklődőt még sosem láttam a Természettudományi Múzeumban...
A képanyagról meg csak annyit, hogy a felemás érzéseim továbbra is megmaradtak...
....
....
Voltam azért fotózni is...
Elmentem darvazni a Hortobágyra, de nem volt nagy szerencsém a behúzással...


 Beültem Gabeszhez is megvizsgálni az új lesét...mit is mondhatnék.....kényelmetlen volt:)
De a hely nagyon jó....távol mindentől, egy kiváló élőhely kellős közepében...
Oda aztán tényleg  bármi beeshet....
Egy képet mutatnék, igazam bizonyítására...mondom még egyszer, első beülés....
Gratulálok Gábor a saját sasodhoz...lehet ezt fűtött, üveges, kényelmes, pénzes les nélkül is átélni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése