2016. január 3., vasárnap

2016. 01. 01.

Az óév utolsó részét valamint az új év első napjait rendszerint fotózással szoktam tölteni.
Most is így terveztem, de az a többhetes köd, ami beült a Kárpát- medencébe keresztbe húzta elképzeléseim. A maradék motivációm a plusz 8 celsius nyomta még lejjebb...maradt a tervezgetés.
Az új les, új módszerek, új remények...ha egyáltalán lesz lehetőségem beülni a bódéba...
Elsején nem tudtam hajnalba kiülni, de azért arra fordultam autóval. Messziről látszott, h valami sötét és nagynak látszó madár ül a les feletti fasoron...motor leállít...2x+1,4x a vázon és máris kiderül a rejtély...
Kiderült...
Nem esett jól, h nem a lesben várom a parlagi lelibbenését...
Azt már le sem írom, h egy öreg réti is szárnyra kapott..valószínűleg a földről....uhhh:(
Hát ez jó...működhet az új technika...
Ha már így esett nem hagyhattam kárba veszni ezt a napfényes időt...
A gágogás új utak felé vezetett...
Lilikek és egyéb ludak, főként vetésik....olyan 5000-es csapat pihen a vetéseken...cserkelek egyet...ludakra...elég viccesen hangzik:)
Megkapó látvány ebben a nagy hidegben a sok madár...pláne mikor elindulnak....



Ha már sétálgattam bíztam benne, h őzekkel is összefutok a facsoportok közelében...
Láttam 100 fölötti rudlit is, de az összefagyott leveleken lehetetlen a közelükbe kerülni.
Egyszer azért sikerült egy kisebb brigádot bevárni a szántás mélyedésében...legalább a fény szép volt.

Este találkoztam végre udvarunk énekeseinek rémével...ezen a télen már háromszor láttam bevágni az etetőre...mindig sikeresen távozott a kis haramia...
Másnap hajnalban les...
Csontrepesztő hideg van...és ez csak -10....
Jól sikerült a tákolmány...kényelmes és nem meleg:)
Világosodik, felhős az ég....
Nagy a csend....
Vannak zavaró tényezők, de bizakodom...
Nagy madarak közelednek...
Rétisasok...huuhúúú...ketten vannak...
Vesztemre találnak valami cafatot a távolban és oda ereszkednek le...
A dokumentáció kedvéért mutatom...egyik sem öreg madár, de nagyon figyelnek egymásra...
Sajna nem jönnek közelebb, a talált hússal távoznak....a francba...
Ezután semmi...
Egy terepjáró okozta felfordulást kihasználva kijövök...
Csalódottságom elnyomva őzek után nézek...

Nehéz ügy lesz idén is a réti-a parlagiról nem is beszélve-, de bármi előfordulhat...
Folyt.köv valamikor...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése