2016. június 8., szerda

2016. 05. 29.-06. 05.

Tör előre a nyár...
A kis pocsolyára telepített low budget les jól teszi a dolgát, márha lehet ilyet mondani...:)
A godák szépen szokják a közelségét, így már csak napok kérdése, hogy ne kelljen nagyokat vagdosni a kívánt jeleneteken...volt már tesztüzem...alakul.
Kihagyhatatlan ilyenkor egy másik téma is...a pipacsok...nem lehet megunni.
Találtam egy olyan táblát, amit szerintem a gazda pipacsmaggal vetett be...biztos a feleségének akart bizonyítani valamit:))nem tudom, de belegázoltam egy szép naplementén.

Gondoltam, h lesz benne patás, csak a légmozgás nem állt mellém....két bakot is kimozdítottam mire elértem a szélébe...
Aztán megálltam a centrumban és figyeltem az állatvilág mozgását...
Ezek a nyáresték felejthetetlenek...alig mozdul a levegő, a fények szépen esnek, mindenfelől apró rovarok zajongnak..jobb hely kevesebb van ilyenkor, mint egy tömött pipacsmező.
Ahogy ülök a pirosban valami mozdul balra...
Suta tápászkodik fel 50 méterre...
Kényelmesen csipegetni kezd...micsoda nyugalom és zavartalanság...
Közelebb lopom magam és komponálgatok....
Sétálgat jobbra-balra én meg helyezkedek...
Ilyesmire gondoltam, mikor belevágtam a délutánba...egész jól összejött...
Nem mentem már közelebb, had ballagjon alanyom nyugodtan dolgára...
Én meg átadtam magam a hangulatnak...

...........
...........
Közben persze folytatódik a szalakóták megfigyelése is...
A kezdeti lendület a madaraknál is alább hagyott...kevesebbet láttam őket....de jelenlétük állandó a mezőn...
5-én, hajnalban gyorsan bevettem magam a bunkerbe...rendesen meleg van...nemhogy kabát nem kell még a pulcsit is leveszem...ez jó...
Fél öt sincs máris előttem van az egyik madár...hosszasan tollászkodik, nézelődik...
Nem fotózok, nézni is jó őkelmét...
Nagy korrogás  hátulról és máris itt a párja....üdvözlések, hajlongások...minden rendben...
Most már ketten tollászkodnak tovább...
Ahogy felbukkan a napocska a madarak egyre aktívabbak lesznek...

A békés reggel hirtelen ketté törik...egy másik páros gurgulázva ront az előttem lévőkre..micsoda csetepaté bontakozik ki...két madár összekapaszkodva a földre kerül és ott gyepálják egymást...fotózni esélytelen, de mindezt átélni leírhatatlan...
Akkor esik le, hogy egy új páros birtokolja az odút és azt próbálták tőlük visszafoglalni, vagy őket is elzavarni...a fene se tudja....
Hogy honnan tudom ilyen biztosan????
Az új madarak egyikén jelzőgyűrű van....ennek már a fele sem tréfa..:)
Azóta gyorsan kiderült, h 1 éve, fióka korában gyűrűzte Szitta Tamás és Hák Flóra ugyan ebben az odúban....
Gondoljuk végig.....
Azóta elrepült kb Dél-Afrikáig(ezt a két jeladós szalakótától tudjuk,)és onnan-1 év elteltével-visszajött....és pontosan  abba az odúba, ahol áttörte a tojáshéjat.
Szerintem ez elképesztő eredmény és adat...emberek...ugyan abba az odúba...
A többi már csak hab volt a tortán....
Volt bogarászás....
Lombszöcskézés....
Ajándékozás...valami sáskaszerűvel...
Sikertelen ajándékozás lombszöcskével...
Ismét bebizonyosodott, h mindkét nem ajándékoz a másiknak..örülök, h múltkor jól láttam..
A végén már közeliket igyekeztem fotózni...csak a változatosság kedvéért...
Fel sem tűnt, de nagyon meleg lett a lesben...mint egy kályhában...indulni kellett....
Pakolás közben készült a nap utolsó fotója...az új párosról...
Egy üresjáratban gyorsan leléptem...de hazafelé már a következő napokat tervezgettem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése