2016. június 14., kedd

2016. 06. 12.

Vasárnap hajnalban indulok utamra.
Szitáló eső fogad autóm felé...egy pillanatra elgondolkodom, hogy van-e így értelme kiülni....,de a megfigyelés varázsa nem hagy nyugodni...
14 fok van a pusztán....
Alig akar megvirradni...mi lesz így???
4:20- kor megjön a madár...egyedül van...a hím az...folyamatosan hangoskodik.
Bizonyára párját üdvözli, aki már tojásokat melenget, ha jól gondolom...
Ebben az időben semmi fogyasztható nem mozdul. A nyulak szaladoznak ugyan, de szalakótát nem láttam még tapsifülest zsákmányolni:))
Nyomok azért egy habitust...
Kitartottam 8-ig, de mindig csak egy madár kerregett előttem...
Volt közben ázott barna réti....
Megjelentek a seregélyek...
és benézett a vércse is...
Egy üres körben gyorsan leléptem...nem is zavarom az elkövetkező két hétben őket...
........
........
Másnap délután őzek után baktattam...a pipacsos tábla a végét járja ugyan, de volt még benne lehetőség...
Szép napfényben kezdem meg a cserkelést...
10 métert megyek, mikor agancshegy tűnik fel a régi kocsiúton....bak ballag a nyomban...és pont felém..
A szelem tökéletes...márha el akarom zavarni  a közeledő patást...:)
Szerencsére a 600 mm elégnek bizonyul egy vágatlan fotóhoz....eddig jött...
 A tábla közepét gyorsan elérem...
Az a taktikám, h beállok a magas növényzetbe és ha valami mozdul becserkelem....
Így történt, h egy öreg suta váltott be a piros tengerbe...elindultam felé...közelebb...közelebb...közelebb...10 méterre vagyok...mire elhelyezkedek és várom a jó pillanatot azt veszem észre, h bálványként bámul...na ez ennyi volt...fotó 0!!!
Leülök, hallgatom a délutáni tücsökzenét...
Billegető libben a legmagasabb növénycsúcsra...de jól néz ki...és még énekelt is egy strófát..
Elment a Nap...indultam én is....
Bak ugrik ki magasabb partfalra...talán jó lehet...
A siker nem 100 %, de azért örülök...
...........
...........
Másnap hajnalban a godák vártak rám.... rájuk néztem egyik délután...a két pár jelenléte szerencsére állandó, de a gulipánok is rendszeresen ott kaszálnak, az apróbbakról nem is beszélve...
Sajnos szürke idő fedi el a hajnalt...fény az nem sok lesz...
A godák hamar beindulnak, viszont mindezt a tócsa túlsó oldalán teszik...

és ez így is marad egészen távozásomig...sebaj...van már pótterv, ha a low budet lest elkerülnék...
A gulipánok szintén messze tollászkodnak, a napot egy erdei cankó  és egy pajzsos is színesíti...
A madarak aktivitás csökken, gyorsan otthagyom a lest és már az új pozíció kivitelezésén gondolkozok, mikor az egyik goda tesz fölöttem egy tisztelet kört...
Legalább most jó közelre bejött:)
A héten újabb kör következik.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése