2017. január 11., szerda

2017. 01. 07.

Szibériai klíma telepedett a tájra.
Valahogy engem nem zavar. Vágytam már erre az arcba markoló, tiszta hidegre...Amikor az ember szemébe rögtön könny szökik a mínuszoktól.
Szétnéztem a Mátrában.
A szurdok tovább jegesedett...már alig folyik valami, ha marad a hideg be fog fagyni a kis vízesés is.
Mellé tettem a múltkori fotót...a változás szembetűnő...
Szeretem ezeket a túrákat, de az igazi izgalmakat mégis a ragadozók adják...
Úgyhogy nem volt kérdés az újabb kiülés...
- 18- at mutat az autó hőmérője szombat hajnalban...hó az nem esett, de a hideg mardosó nélküle is.
Beülök...jégveremben érzem magam...
Azért a múltkori -10 hez képest a mai -18 lényegesen hidegebbnek érződik...
Beüzemelem a mécseseket....de így is alig akar olvadni a jégvirágos ablakom...
Fél órája vagyok bent és jön a pirkadat... alig látok ki...
Közelre csaliztam...portrézni akarok leginkább.
Minőségi fények vannak...most kicsit örülök, h nincs lent semmi...úgyse tudnám lefotózni.
8 után érkeznek az ölyvek...látom rajtuk, h fáznak...sosem egylábaztak még...ma igen...
A koreográfia a szokásos...
Két öreg madár rögtön táplálkozni kezd, de amúgy is egész nap uralják a teret..
A fiatalok meg ügyeskednek...több kevesebb sikerrel...
De ma a portrék érdekelnek...


Múltkor eltűnt a csali....rókára gyanakodtam először, de a mai reggel megadta a választ....

Kiszóltam a lesből...a kutyák gyorsan elsepertek...
10 körül kinézek az ablakon és látom, h beköröz egy fiatal rétisas a vetés fölé, aztán leül a fasorra.
Az álmos egyhangúság gyorsan elillan...
Az ölyveken is látom a bizonytalanságot...egyenek, vagy a sast lessék...érdekes...
Múlnak a percek, aztán az órák, de a réti nem jelentkezik...
Nem éhes...ki tudja...
Az egerész horda is visszatér a rendes kerékvágásba...



A délután végére bele nyugszom, h nem lesz ma sas...ez van...
A napot egy egészen közelivel zárom...600 mm, közelpont körül...
........
........
Másnap Zsolti barátom akart dacolni a szibériai hideggel...
Bízom benne, hogy szerencsével jár és addigra a sas is megéhezik...
A történet jól alakult...ugyanis vasárnap reggel megérkezett a les elé a 4.rétisas...ráadásul egy gyűrűs madár, amit sikerült beazonosítani...2015 májusában gyűrűzték a Hortobágyon...
Összeraktam az eddigi 4 fiatal rétit...olyan szépek így együtt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése