2017. január 20., péntek

2017. 01. 18.

Amikor múlt hét péntek reggelén kinéztem az ablakon, azt láttam, h esik a hó...amikor kinéztem péntek este, láttam, h továbbra is esik...ez már valami...a lesezésben 100%-osan biztos voltam...mármint, hogy szombaton kiülök...
Hajnalban magamra kapkodom a ruhát és máris indulok....ahogy kinézek az ablakon rögtön feltűnik, h az égi áldás ugyan úgy érkezik, mint eddig....ez azért már érdekesebb így...már 30 centi hóval számolhatok....
Az én nyomom az első a főúton....
A határban is én vagyok az első....nem is kérdés...
A terepjáró szépen halad a friss porhóban, gyorsan kiérek....
A les felé érzem, h mennyi is esett eddig...sok...
Beetetek, befészkelem magam, elkezdem felszámolni a párát és nagyon bizakodom....
A világossal várnám a madarakat, de semmi nem érkezik....szó szerint semmi....
A hó pedig szakad tovább....
11-ig ülök tétlenül...kimászok....
Az történt, amire gondoltam...behavazódott a hús...így még az éles szemű ragadozók sem vehetik észre...csinálok egy werket az archívumnak...és ballagok az autó felé...
..........
..........

Nem hagy nyugodni ez a sok hó...
Egyik délután fehér álcaruhát öltök és őzezni indulok...
Könnyen megtalálom a rudlit....vagyis inkább a rudlikat...3-at látok magam előtt, azaz vagy 200 patást...
Lassan közelítek feléjük...a szembeszél erős, a hó alig ropog, a Nap mögülem tűz...a távolság 50 méterre olvad...a fejüket se fordítják felém...működik az álcám...
Ahogy közelebb érek, újabb őzek tűnnek fel az árokból...
Körbenézek...hoppá-hoppá...a túloldalon 3 őz lépdel felém.....
Gyorsan hasra vágom magam....az első átér az árkon...
A másik kettő is megérkezik...
3 bak...3 korosztályból...érdekes....
Az egyik lefekszik, a  legöregebb pedig szépen rám sétál...a silent expó nagyon nagyon jó az 5d III-ban...
 Erről a lépegető agancsról meg fogom ismerni nyáron is...
A fekvő alig látszik ki a hóból...
A legfiatalabb a hó alól kaparássza ki a repcét...nehéz idő ez az őzeknek...
Izgek mozgok kissé...próbálok minél kényelmesebben feküdni...
Nem ismernek fel, de azért messzebb folytatják a csipegetést...

Közben a távolabbi csapat is mozgolódásba kezd..fél 4 felé járhat a délután...
Kihasználom a távolságot és átosonok az árok másik oldalára...
Nem kell sokat kúsznom...ez a látvány fogad...és ez a 3 képes panó csak a harmada...
A két, öreg bakot egymás mellé téve elgondolkozom, h melyik lehet a korosabb...talán az első...
Érdekes, ahogy váltott lábbal kaparják el a havat ...módszeresen, állandó ismétlésszámmal...
......
......
Másnap hajnalban les volt betervezve, de a hófúvás átszervezte a programom....még sötétben, elakadt autón segítettem 40 perc hólapátolással...sajnos lehetetlen volt megközelíteni a lest, így visszamentem a patásokhoz...ugyan ott voltak, mint tegnap...nem mozognak sokat ilyenkor, inkább spórolnak az energiával...
Nem voltak érdekes fények, így nem maradtam sokáig...amúgy is bejött egy autó a nyomomon...minden arrébb ment ...
...........
...........
Piszkál nagyon, h itt a rég várt hó, erre egy fotót se tudtam még készíteni a lesből...
Másik irányból közelítettem meg a területet és röpke 25 perces hótaposás után végre megláttam az objektumot.
Mentemben találkoztam a szempapilómás bakkal...kutya baja, de egyedül volt...
Az erdősáv takarásából besurrantam, maradt még 5 órám a szürkületig....
Legalább az ölyveket megetetem, ha nem is tudok fotózni...
.......
.......
Ehhez képest úgy jöttek a húsra, mint a cinegék a magvakra...látszott, h mennyire hiányzott nekik a fehérje...nem is unatkoztam a továbbiakban...
Porzott a hó, repültek a tollak, emelkedtek a szárnyak, nyíltak a csőrök...mesés volt, de inkább beszéljenek a képek helyettem....






 A végére kiegyenesedett ez a nap is...nemhiába mondják...jó tett helyébe, jót várj....:)

2 megjegyzés: