2018. január 25., csütörtök

2018. 01. 21.

Egy teljes hétvége a fotózás jegyében.
De régen volt már ilyen.
A hét elején esett némi hólepel, így drukkoltam magamnak, h maradjon valami belőle szombatra is.
Ölyveket céloztam meg az első napra, ezért is lett volna fontos a maradék hó.
Szombat hajnalban - 4 ben ballagok a les felé...
Borúsat jósoltak, mégis mesebeli módon csillagos az ég...nahát, az időjósok se tudnak mindent....szerencsére.
-4 van...ropognak a levelek és ropog a hó is a csizmám alatt....de király.
Gyors terep ellenőrzés: hó csak a fasor északi oldalán maradt...sebaj...... csalikaja, üvegtakarítás, bebújás, üvegtakarítás belülről, gyertyagyújtás...
6:30...sehol a pirkadat...tökéletes időzítés.
Hallom az ölyveket...vijjognak...egyre közelebbről...felülnek a kaja közelébe, h elsőként vághassanak a vaddisznófej oldalába, ha már látni is lehet valamit.
Az első, sejtelmes fényekkel rögtön megjön 2 madár...
A csokibarna öreg  az egyik...próbálna enni, de fagyos még a konc...pár perc után elrebben...
A másik se jár sikerrel....az felül a lesem fölé.
A sugarak átszűrődnek a fasor öreg nyárfái között...lassan kienged a hús...
A csoki ismét lejön....jókora egerész, az már biztos...
Nem vár sokat, megrohamozza a fejet...
Közben lejön a másik is...fiatal, teljesen alárendelt a dominánsnak...
Ez testtartásából totál egyértelmű...
Kerülgeti a nagyobbat, de nem férhet oda...ilyenkor közelpont környékén tudok portrékat csinálni róla...
Telik az idő... a két szereplő műsora folyamatos.
Tudom, h legalább még 2 madárnak jönni kell....
Először megjön a másik, öreg...
És vele egy újabb fiatal....erős a gyanúm, h ez egy konkrét család...
A 2 fiatal körön kívül várakozik....
A "nagyok" kakaskodnak egy rövidet, de látni, h inkább a rituálé kedvéért teszik...
Nincs komoly feszültség...
Van időm portézgatni...
És a nap így telik el...a sötét madár szinte folyamatosan uralta a kaját...néhány percre hagyta enni a fiatalokat, aztán jött is vissza....
Sasnak nyoma sem volt...a 3 szarka becsapott...
..........
..........
Másnapra is ide terveztem a programot, de a havazás átszervezte a dolgokat....
Felrántottam a hóálcát és irány a határ....
 A körítés minden igényemet kielégíti...szakadó hóesés, széllökésekkel...legalább tudom hol keressem a rudlit. Ilyenkor az erdőfoltok szélárnyékos oldalán vannak és előszeretettel fekszenek a fák között.
Elég körülményesen, de eljutok a tölgyes széléig. Folyamatosan figyelem a mozgást, úgy látom minden rendben. Úgy 60 egyed táplálkozik a vetésen...ki-be járkálnak a fák és a repce között...
Videó...
A 120 szem lassú és figyelmes cserkelésre ösztönöz.... Sokszor négykézláb és hason jutok előre...
törzstől törzsig.....a hó meg beterít...
Közel vannak, de nem egyszerű a helyzet...mindenfelé figyelni kell...
És milyen jó, h nem sietek...3 suta feküdt el az erdő belsejében...most veszem észre őket....szerencsémre háttal vannak...
Mindenhol őzek pihennek...
Közben előttem is mozgolódás kerekedik.... egy suta lépdel keresztbe a semmiből...
Egy másik feltápászkodik...
Videózok....
Jól visszaadja a hóvihart....
Van,  aki rügyeket keres, kevés sikerrel...
Közben a repcén is beindul az élet...sorjáznak kifelé az állatok kajálni....van egy ígéretes bak köztük.

Egész közel kerülnek hozzám.
Videó....
Tettem fel pár hasonlót a csatornámra...



Dolguk végeztével kezdtek visszaszivárogni a fák közé...
Álcám nagyon jól működött...nem voltam gyanús...
Megpróbáltam elszivárogni...csendesen, ahogy érkeztem, de már annyi patás volt körülöttem, h ez nem sikerült...nem azonosítottak be, de azért finoman eloldalogtak a közelemből.
.........
........
Na mindegy...kiléptem a fák közül.
Pár helyen rókát próbáltam becsalni, de sehol semmi...
Van egy másik rudli a nyílt vetésen...azokat még meglesem...
Különösebben nem óvatoskodtam...csak a hóálca és séta.
Meglepően gyorsan fotózható távolságba kerültem....
Pont felém legeltek...én már hason...


 Volt köztük matuzsálem-bak is...
Itt már nem időztem sokat...
Visszalopakodtam az első bálákig...
Jól mozogtak a ragadozó madarak a területen...lekuporodtam és vártam....
Először fölém szitált egy vércse...
Majd megjött a kékes réti és jól megnézett magának....
Elégedetten tápászkodtam fel...
Óriási élmény ilyen időben odakint kavarogni....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése