2018. április 27., péntek

2018. 04. 15.-04.22.

A tavasz gyönyörű.
A tavaszt mindig várjuk.
A tavasz mindig az új kezdete...és...
Mostanában a tavasz rövid...igen rövid.
Ahogy a repce állt 1 hete, esküdni mertem volna, h nem lesz virágzás áprilisban....hát nagyot tévedtem...
És ha már így van...igyekezni kell a bakokat kisebb takarásban utolérni.
Az első alkalommal délután indulok.
Több hektár repce a cél...már virágzik, de csak most kezdte...
Egy kis bak kel fel előlem,  nem sietős neki...
Hosszas vizsgálat után ítél zavarónak...ellibben torony iránt...
Erősen hull a szőre már...
Tudom, h van itt egy érdekes hatos...őt keresném...
Egy újabb bak mozog a közelemben, gyorsan exponálok, de lefekszik...érzésre próbálok pozícióba kerülni...és én is leülök.
Gondoltam, h nem lesz rövid a várakozás, de két órára azért nem számítottam.
Billegetőkkel ütöm el a perceket...
A semmiből két suta feje fúrja ki magát a növényzetből...felém jönnek és a nyomukban lépdel a keresett bak...így már más a leányzó fekvése...
Nem is teszek semmit...bevárom az agancsost...
 Egész jól idejött...érdekes az a "buborék" a szárvégen..
Úgy hagyom ott őket, h neszem se vették...
............
............
A víz is izgatja a fantáziám...
Nézem a régebbi képeket, ilyenkor már kislibákat is fotóztam...muszáj hát kifeküdni valamelyik hajnalban.
A békakórus fáradhatatlan...sőt éjjel tán jobban belefeledkeznek...
Lesz némi pára is...ezt már a lesben fekve állapítom meg...
Érzem, h nem jöttem hiába...
Még sötétben böjti páros érkezik elém.
Nincs értelme fotózni...várok...jönnek még úgy is...
Itt már van derengés...
Ahogy a napkelte eléri a vízfelszínt bütykös hattyú érkezik...
Mesebeli látvány ahogy ebben a fényben és környezetben tollászkodni kezd...
1000 mm-rel ugyan ez az 5 perc...egész más....
Úszkál és fürdik...ilyenkor a többi madár eltűnik...
Közben a böjtik megint megjönnek...a hajnali fény kezd foszlani...

Gyönyörű ez a kis réce...csupa látnivaló...
Lássuk a részleteket...
Hirtelen cigányréce páros bújik elő a nádasból...
Nem maradnak sokáig,de nem is kell...
A szárcsákról eddig nem beszéltem...hát...továbbra sem bírnak magukkal...
A tőkések is megjelennek végszóra...érdekesen néznek ki ebben a fényben....
A fotózás végére brh hím ül ki tollászkodni a nád fölé...
Elégedetten dobom be a babzsákom az autóba...éreztem én, h jó nap lesz a mai.
Hazafelé belopok még egy peckes kakast...
És a nap korántsem ért véget...
Az alkony ismét odakint talál...
Jól spekuláltam...domináns bak mutatja meg magát...
Csak nézem ebben a simogató narancsban...
Valahogy így képzelem el a "sikeres" fotós napokat...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése