2018. június 13., szerda

2018. 06. 13.

Hogy is áll idén a szalakóta-projekt?
Nyugodt szívvel kijelenthetem, h minden rendben...
A madarak szépen elfoglalták a lesnél lévő odút is.
Eleinte a seregélyek bitorolták, de sajnos idén sem tudtak fiókát reptetni...
Egy hét kellett volna még, de a folyamat végére megérkeztek a kékcsókák és a seregélyek halálos némaságba burkolóztak...
A lesezések mindegyikén -7 óra magasságában - megjelenik az egyik parlagi...néha egész közel vadászik...
Sőt, darázsölyvvel is találkozok a puszta közepén...fura látvány nekem...
A verebek, sordélyok, billegetők állandó műsort rendeznek a beülőkön...unalomra nincs idő....
Nade a szalakóták...
Mikor először az odúnál voltak rögtön láttam, h az egyik madár gyűrűs.
A későbbiekben kiderült, h egy hímről van szó, amit 2011-ben, fiókaként gyűrűztek ezen a területen.
Eleinte semmi extrát nem tapasztaltam.....ajándékozás, párzás, üdvözlés.....
....de egy fülledt hajnalon a hím tollászkodni kezdett és a hátát mutatta felém.
Mintha valami lenne a tollai között....
Valami oda nem illő...
1000 mmen látszik, h egy geolokátor van a hátára erősítve.
Azóta már kiderült, h tavaly került rá, idén meg le kellene szedni róla.
Ezután a jeladót elküldik Svájcba......adatokat letölteni és elemezni.
Mivel nagy kincs egy ilyen madár, így a befogásában is segítettem...
Megmondom őszintén...nagyon kíváncsi vagyok az adatokra....
.......
.......
Most tojáson ülnek, néha hoznak valamit, gurguláznak... nyugisabb időszak van...
Annyi az újdonság az előző évekhez képest, h viszem a 7d+4/500-at és 5d3+2,8/300-at is, h ne maradjak le semmiről...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése