2020. május 17., vasárnap

2020. 05. 13.

Egyszer sem írtam, h nem érdekel a növényfotózás, de valójában sosem mélyedtem el ebben a témában igazán. Amikor összeakadok egy védett fajjal inkább a gyönyörködést választom a komponálás helyett. Pedig ahol most jártam, a virágfotósok Mekkája is lehetne akár...Gyakorlatilag lankás domboldalról van szó egy pici falu határában. Többszáz kosbor mindenféle fajból, szellőrózsák, tisztesfüvek, ökörfarkkórók és még sorolhatnám. 
Esős napon jutottam el erre a mesehelyre, a szórt fényeknek különösen örültem.
A teljesség igénye nélkül mutatok néhány kattintást, csakhogy képi emlék is maradjon az élményről...

Bíboroskosbor
Vitézkosbor


Tarkakosbor



Papucskosbor


Nagy ezerjófű


Réti iszalag


 Hasznos tisztesfű
Lehettek volna még látványosabbak ezek a fotók, de távol áll tőlem a gyomlálás, lámpázás, vízcseppezés és sok egyéb trükk, ami a kép hangulatát megváltoztatná.
A legfontosabb a taposáskár elkerülése és az élőhely minimális zavarása.
Jövőre biztosan visszatérek...

5 megjegyzés:

  1. Kincset érnek az ilyen helyek.
    Szépek, különösen a papucs...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony és azóta még két, újabb kosborfaj is határozásra került.
      Apropó, milyen fajba tartozik az a ritka orchidea, ami a mecsekben virágzik, ha éppen kibújik a talajból? Nagyon ritka és nehéz rátalálni..

      Törlés
    2. Janka-sallangvirág. Ha erre gondolsz.
      http://volgyisandor.extra.hu/sites/default/files/images/sallangvirag11.jpg

      Törlés
  2. Vagy a fonák bajuszvirág?
    http://volgyisandor.extra.hu/sites/default/files/images/bajuszvirag8.jpg

    VálaszTörlés