2023. május 9., kedd

2023. 04. 30.

 Nagy izgalommal vártam, h az előkészített terveim milyen irányban alakulnak. Kora délután ránéztem hát a vércsékre. Távcsővel akartam figyelni a mozgásukat az üreg körül, de elragadott a kíváncsiság és gyorsan beültem a lesbe. 


Gyorsan megszokták a sátrat, inkább nézelődni volt nehéz belőle, mert olyan gyorsan jöttek mentek a madarak. Az biztos, h a hím ajándékokkal csalja befelé a tojót az üregbe. Az pedig gyakran követi is a hímet.

Civakodnak, vijjognak egyfolytában, néha nem is tudom eldönteni hol vannak annyiféle hang szűrődik a sátorba. 3 pár vércse fog költeni az épület falába, jó termés ígérkezik.


A gyöngybaglyos sztory is szépen alakul...gyűlnek a tojások a ládban és a leshely is készen van már...

Megvárom míg kikelnek a tojások és lehet kiülögetni esténként...csak össze ne dőljön addig az épület. És mivel április van türelmetlenül vártam a tavasz egyik jellegzetes hangját...a hím kakukk szólamát. A les kibírta a telet így fel tudtam párszor mászni a magasba. Eddig minden alkalommal jött be madár, újabb tapasztalatokat adva a faj megismeréséhez. Először felhős délután mentem ki...2 perc és jött a hím. 


Ez egy nagyon lelkes és együttműködő egyed volt, így elkezdtem röpképekkel próbálkozni...





Ezekhez a jelenetekhez az R6 elég fontos láncszem volt...nagyon kell a gyors af. Aztán voltam kint hajnalonta is..először egy nagyon érdekes színezetű kakukk érkezett. Tojó hangra tojó hanggal válaszolt és behuppant a nádba. Csendes volt és egyértelműen tojó módjára viselkedett, viszont a színe nem hozta teljesen a barnás színeket. Egy óráig ült előttem és fürkészte hová lehetne tojást tojni...



Második éves tojó lehet...ebben maradtam magammal. Másnap hajnalban viszont ismét egy lelkes hím érkezett...itt változtattam a hangszóró helyzetén, máshogy is mozgott...






Ez a madár többször is úgy jött vissza, mintha ajándékot hozna a tojónak, nagyon érdekes volt....végül felült mögém és ott kakukkolt míg kimásztam a lesből.



Hazafelé még egy kakast is elcsíptem a magas fűben...
Tehát jónak ígérkezik a május és június...

2 megjegyzés:

  1. Szia Sa! A kakukk nagyon menő! Üdv: Szabó G.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Lesz még kakukk, hamarosan posztolom :)

      Törlés