2023. május 30., kedd

2023. 05. 28.

 Folytatódnak pusztai kalandozásaim. Szeretem ezt az időszakot, mert annyi mindent lehet látni, fotózni. Ráadásul a sok eső miatt a gyepeken hatalmas a fű. Van, ahol az autó szélvédőjét is eléri. A szalakóták még nincsenek ott a lesemnél, viszont a területen már mindenhol észlelem őket. 


Ezeken a villanypásztor oszlopokon sokminden megfigyelhető. Szívesen használják őket a madarak vadászatuk során. Itt éppen egy kis őrgébics...
Egy ugaron hagyott területre igyekeztem...gyönyörű itt a növényzet és sok állat jár ki ide. Többek közt a nyuszik. 

A barna rétihéja is gyakran elém kerül...kis szerencsével közel húznak el mellettem. 


Gondoltam, h az őzek is kijárnak ide... vártam hát egy kicsit...ez az öreg jött elsőnek.





Aztán ez a fiatal suta...
Később ez a fiatal bak...


Legvégül pedig ez az öreg...
Már szedelőzködtem, mikor nagyon messze kiült egy réti füles...jólenne, ha fészek is lenne valahol.
Következő héten már mindenképpen a baglyokat és a vércséket akartam megnézni...este mentem ki, de még fent volt a nap. Izgalmas minden része ennek a projektnek. Elfoglaltam a helyem a rozoga épületben és vártam... meglepetésemre a vércsék jöttek először...az egyik ablakban éjszakáznak...



Már a hím is párkányon volt mikor hirtelen mindkettő elrepült...fél kilenc körül járhattunk...
Nesztelenül megérkezett a hím...figyelt a leshely felé, de nem zavartatta magát.
Negyedóra múlva megjelent a tojó is...katarzis..

Ezek a fotók a pajta félhomályában készültek 21:00-körül, mindenféle világítás mellőzésével. Nem használták a kiülőt, de ezeken a gerendákon jobban is tetszenek. Kb 1 másodperces záridők , iso3200. 4/500-as obival. Az R6 ezt is jól megoldotta. Videóztam is őket, azt könnyebb is ilyen kevés fényben. Aki szeretné a Facebook oldalamon megnézheti ezeket. Remélem ahogy nőnek a kicsik, egyre hamarabb fognak indulni a szülők. Pont most néztem egy természetfilmet a gyöngybaglyokról, ahol számos nappali felvételen látni őket...most akkor hogy is van ez...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése