2010. július 31., szombat

2010. 07.31.

Fordult a szerencsém!
Már napok óta minden reggel és délután a határt járom és figyelem, hogy megkezdődött-e már az üzekedés. Ma reggel konstatáltam, hogy egy suta vált át előttem a kukoricába és nyomában egy erős, középkorú bak sétált. Végre! Megkezdődött! Nagyon az elején tart még, mert ezután pár perccel magányos bakot ugrasztottam meg és láttam egy sutát 2 gidájával. Eddig semmilyen hangra nem mozdult semmi, pedig fújtam sokfelé a jól bevált sípjaimat. A párzási időszak csúcsa szerintem még 3-4 nap múlva jön el. Megzavartam egy héját táplálkozás közben. A zsákmány egy növendéknyúl volt, aminek a hátsó részét kezdte meg. Az előző napokban találkoztam egy középkorú bakkal és pár nyúllal. Már nagyon fájt a fogam egy jó bakfotóra és az már közelít a kívánalmaimhoz. Egyik reggel kiültem egy lucernás szélére és el voltam foglalva a nyulakkal, amikor megjelent ez a területes bak. Először elzavart egy fiatalabbat, majd kivágtatott a lucernára..pont elém. A nyulak ismét bebizonyították, hogy rengeteg fantázia van bennük.
Találtam egy mocsaras területet és miután beálcáztam magam egy bokorba és onnan kócsagokat és a ritkábban látható vörös gémet sikerült lencsevégre kapnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése