2013. február 10., vasárnap

2013. 02. 10.

Február...
Szeretem ezt a hónapot...nagyon szeszélyes tud lenni ilyenkor az időjárás...
Most éppen sarki arcát mutatta a természet...-4 fok.... metsző szél hordja arcomba a jégkristályokat, de tudom hová tartok.
Az őzek ilyenkor az erdőfoltok szélvédett oldalán pihennek és táplálkoznak...nem kell sokat sasolnom, mert már látom is a rudli pár tagját a tölgyes szélén csipegetni...
A szelem és a takarásom sem valami fényes, de azért nem lehetetlen megközelíteni őket....
Lassan mozgok, a szél nagyokat billent rajtam...de végre elérem a fákat.
Isteni a 600 mm ilyenkor...
Fától fáig lépdelek, de a szél nagyon nincs velem...a vezér-suta megneszeli jelenlétem és inkább elvezeti a rudlit egy másik szélvédett nádas felé...

Nem csüggedek, mert kifejezetten szeretem az ilyen embert próbáló időt. A hóesés továbbra is vízszintesen érkezik az arcomba...üres a határ....vagyis dehogy üres, inkább emberektől mentes:)
Lassan beérem az őzeket...látszik, hogy nincs ínyükre ez a nagy szél és a sok hó...

Amíg lesem őket jól elszórakoztat egy csapat Tengelic, ahogy apró magvakat bogarásznak a gazosból..szívós kismadarak!
Mozgó árny tűnik fel a távolban...alig látom a hóviharban, de kanyargós járásáról rögtön felismerem...róka keresgél a vetésen...
Ő is keményen dacol az idővel, de valamiért annyira illik ebbe a tájba...
Rácincogok...
Messze van és nagyon fütyül a szél, de a rudi mégis elindul felém...éhes lehet, ha nem is hezitál a váratlan lehetőség miatt...párat még nyekergek pocok hangon és a ravaszdi közeledik...

 Érzem, hogy összejöhet az a fotó, amilyet már régen szeretnék a vörösingesről...pont ilyen idő szükséges hozzá és egy szép kanróka...már csak a körítéshez kellett némi szerencse...
Úgy látszik ma őkelme is akarta, hogy kimerevítsek egy pillanatot az életéből...úgy, ahogy én szeretném...hát íme:
Nem jött közelebb, de nem is lett volna jó...inkább az őzek irányába fordult...azt gondoltam, hogy elzavarja a patásokat, de azok hidegvérrel végignézték, ahogy elvonul tőlük 10 méterre...
Hazafelé azon filóztam, hogy a különleges február mindig tartogat nekem valami meglepetést...
Visszagondolva az elmúlt négy évre, minden februárban született olyan fotóm, amire már rég készültem...úgy tűnik ez az én hónapom:)
A végére maradt pár őz.... egy kicsit másképpen...remélem ezekről a fotókról visszaköszön a mai nap hangulata...nagyon ilyen volt...








  

6 megjegyzés:

  1. Szia Sanyi! Nagyon tetszik a fotóid hangulata , híven adják vissza a zord időt, a természet erejét. A róka meg a hab a tortán , szuper lett. Gratulálok! Tibi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Tibi,ritka szép nap volt...egyre jobban szeretem a zord időt...igazi élmény ilyenkor fotózni.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis kaland és leírás. Szinte ott voltam a helyszínen... Gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, örülök, ha tetszett!

    VálaszTörlés
  5. Eredményes nap volt, a fene gondolná hogy februárban mit is lehet alkotni !? :)
    Grat !

    VálaszTörlés
  6. Érdekes, de velem mindig így van...a február rendszerint megajándékoz valami finomsággal...régen fájt már a fogam valami frankó télies-rókás fotóra és aznap semmi sem utalt arra, hogy összejöhet....február:)

    VálaszTörlés