2013. május 10., péntek

2013. 05. 09.

Végre sikerült!!!
Mielőtt a kedves olvasó beleélné magát....Nem...nem a lidérccel hozott össze az élet...legutóbbi bejegyzésem óta is kerestem, de ismét elnyelte a zápor...
Pedig igazán szép fények voltak hajnalban...

Csak szarvasok mutatkoztak, de még az eső előtt...
A maga nemében a mostani bejegyzésem tárgya is nyugodtan kaphatna valamilyen magasztos jelzőt, de még nem találtam semmi hozzá illőt. Olyat, ami igazán kifejezi ámulatomat irányában...
Egy növényről van szó...pontosabban egy orcidea-fajról...
Nagyon ritka, szigorúan védett és káprázatos....
Annyira féltik a botanikusok, hogy darabra tudják számukat és egyes populációkat bekerítve, bekamerázva védenek, emberi erővel megspékelve a nap 24 órájában...
Aki még nem jött rá, annak elárulom, hogy a Boldogasszony papucsáról(Cypripedium calceolus) van szó...
Na nem törtem be sehová, mint egy kém és nem is fizettem le senkit, csak egyszerűen találta egy helyet, ahol ez a csoda éppen virágzik...
Kerestem sokat ezelőtt, de a titkok tudói nem szívesen beszélnek a rejtett termőhelyekről...hozzáteszem, hogy teljesen jogosan és helyesen!!!Én sem árulnám el senkinek!
Szóval megtaláltam és ez a lényeg...
A legfurcsább számomra, hogy árnyas erdő rejtekében virágzik...az ember el sem akarja hinni, hogy mit keres egy ilyen növény a zárt lombkorona alatt...
Az első problémát-a legfontosabbat-az okozta, hogy semmilyen szinten ne rongáljam meg a környezetet...ezért az első órát a terület feltérképezésével töltöttem...
Az esztétikum is fontos, de most kivételesen óvatos voltam...csak telével...messziről...
Két alkalommal mentem ki a jobb fények érdekében és mindkétszer szépen eláztam...de nagyon megérte...sokan nem láttak még ilyen orchideát...a fotók 2 nap terméséből vannak...
Kicsit barangoltam a környéken és találtam egy szálat egészen nyílt helyen...ahhoz mentem közelebb...
Egy vadváltó mellett volt, így nem féltem a taposáskártól...
Próbáltam ellenfényeset is,
de mindenhogy varázslatos...
 Volt másfajta orchidea is a területen-a Bíboros kosbor(Orchis purpurea)- de arra érdemtelenül kevés időt fordítottam...
 Majd legközelebb...
Végezetül csak annyit: ismét bebizonyosodott számomra, hogy kemény munka a növényfotózás..
Sokat agyaltam a 2 nap alatt, de azt hiszem megvan az a fotó amiért jöttem!
Később publikálni fogom...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése