2013. május 23., csütörtök

2013. 05. 19.

A szülői háznál minden évben fecskék fészkelnek.
Tavaly is fotózgattam őket...elég bizalmasak, így nem volt nagy kihívás...
Valahogy innen indult a folyamat...
Nem kerítettem nagy feneket a dolognak, csak felálltam egy létrára és onnan exponáltam párat...
Közelre is beült a hím madár, de mindig egy vezetéket választott...eleinte zavart, de a fecske már annyira hozzá tartozik az emberi környezethez, hogy nem is idegen tőle egy műanyag kábel...
A tojó mindig úgy szállt le, hogy balról  közel legyen hozzá egy fal...később jöttem rá, hogy baj van a bal szemével és így védi magát arról az oldalról...
A hímről akartam közeli éneklőset 2x-ezővel, de a fény már túl sok volt és az iránya sem volt ideális...

Fecskék után jöhetnek a gyurgyalagok...persze arra már a következő nap délutánján kerülhetett sor...
Múltkor írtam, hogy megtaláltam a költőüreges domboldalt és nagyjából elterveztem a fotózást is...végre jöhetett a megvalósítás...nem mondhatnám, hogy tengernyi volt az időm, de ez sosem riasztott vissza...
Elhelyeztem a sátrat a domb tetején és vártam a madarakat...még beszállót sem tettem ki...
20 perc sem telt el és máris megnyugodtak...folytatták délutáni programjukat...vadászgattak, viaskodtak, udvaroltak...
Persze idő közben kibuktak az alkalmi fotózás problémái(távolság, fények, beülő stb), de első alkalommal nem várhattam jobb eredményt...folyt.köv...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése