2013. május 21., kedd

2013. 05. 17.

Van egy dimbes-dombos terület Eger közelében, ahová általában naplementét megyünk bámulni...
Sokszor gondolkoztam már, hogy szét kellene alaposabban nézni a lankák között...Egy ilyen nézelődős napon az ember sok érdekes dolgot találhat....tömegével nyílnak a vadvirágok, őzek mozognak a bokrok között és gyurgyalagok termikelnek a napos oldalon...
A virágok terén van némi lemaradásom...mindig megfogadom, hogy több időt szánok rájuk, de valahogy mégsem sikerül...az őzek közbeszólnak....:)
Most is így volt...
Belemerültem a növények világába...






Mindenféle kompozíció kavargott a fejemben...sok térrel, kevés térrel, egészen szűken....
Már kezdtem elmélyülni a dologba, mikor vörös folt mozdul a gazban....
Őzek!!!
Na....eddig tartott a növényfotózás:)
Irány a két állat után...
Egy suta és egy bak haladt előttem a völgy felé....sajnos a szelem nem volt ideális, így szépen el is sunnyogtak...annyira azonban elég volt a találka, hogy megnézzem magamnak a bakot...öreg, meglepően erős aganccsal...
Ha már elindultam cserkelni nem hagyom abba...
Gyurgyalagok köröznek felettem...már nem először....itt az ideje, hogy végére járjak a dolognak.
Végignéztem a dombokat, de sehol egy partfal, egy leszakadás...hol lehet a telep???
Nagy nehezen leesett, hogy a madárkák nem falban vájták a költőüregüket...inkább a laza domboldalba fúrtak szétszórtan lyukakat...valahogy így...
Azon töprengek miként kellene besátrazni a helyet, amikor ismét mozgolódás tűnik fel a völgyben...
Őzbak!!
És nem is akármilyen...
De jó lenne, ha felém venné az irányt...megnézném közelebbről is...
Szöszmötöl, leamortizál egy bokrot, de felém jön...
A fények elfogytak mire a közelembe ér, de jól megnézem magamnak...persze záporoznak a sorozatok 600 mm-en,de már csak 1/100-adokra képes a rendszer...

Tesz egy félkört és szépen visszaballag a tanyájára....
Az lcd-n visszanézve esik csak le, hogy milyen hosszú szárú bakkal hozott össze az este...
El sem hiszem, hogy egy ilyen minőségű őzállomány él az Eged alatt...
Jövök még Augusztusban az tuti!






2 megjegyzés:

  1. Komoly bakokkal hoz össze a szerencséd!
    Az első kép,a réti legyezőfű?

    VálaszTörlés
  2. Hidd el, én sem számítottam erre a minőségre...a növényt jól határoztad!

    VálaszTörlés