2013. augusztus 7., szerda

2013. 08. 04.

Jó leckét kaptam a technikától előző nap...feltűnt,hogy viszonylag sok kép lett életlen és nem értettem az okát...este nekifeküdtem és alaposan átnéztem a rendszert.
Akkor vettem észre, milyen banális hibát vétettem...követő AF-ről átkapcsolódott a gépem egyszeri AF-re(magam sem tudom hogyan) és így az összes mozgásos fotó kicsúszott a dofból...
Alap hiba és egy újabb figyelmeztetés arra, hogy mindig nézzük át a beállításokat fotózás előtt és készítsünk tesztfotót is.
A hajnal már a területen talált.
Balzsamos pirkadat ébredt a tájra....még a hőmérséklet is elviselhető volt....csak 23 Celsius:)
Egy gyors sípteszt...
Váratlanul bak érkezik...még nincs fény... viszont jó napom lesz:))

A szél a tegnapihoz hasonló...már odafelé kigondoltam hol fogok hívni.
Kubikgödör szomszédságában kis facsoport, mellette lucernatarló. Fények a 2,8/300-nak már éppen megfelelőek. Minden olyan plasztikus és friss.
Szinte bántó ilyenkor a vágyakozó suta hangja a tájban, de hát mit lehet tenni...ezért jöttem.Fiatal bak rohan felém balról-a facsoport irányából-félkörben közelít....már hasalva várom és vígan exponálgatok...
Megáll 30 méterre és nem jön tovább....
 Akkor pillantom meg szemem sarkából a másik-erősebb- bakot. Ő is sietve közeledik...nem akar lemaradni a könnyen jött szerelemről...mire arra fordítom az optikát, már előttem áll.
Keresztbe indulna,de meglátja a másik udvarlót...őt sem kell noszogatni egy kis hajszára...
A 2 bak eltűnik a kukoricásban...
Mindez olyan gyorsan történik, hogy esélyem sincs exponálni....
Nem idegeskedek...jön  ő még vissza masinám elé...
Szólítom hát 2 perc pihenő után...és úgy vágtat, ahogy illik...
Mikor közel ér lelassít és szépen keresztbe sétál előttem...a Nap már majdnem megjelenik a horizonton....most jön az a bizonyos rózsaszínes 5 perc...the perfect light...
Keresné az illékony sutát és méltatlankodva indul vissza nappali pihenőjére.... pontosabban csak indulna, mert a gaz fotós újra magához hívja egy utolsó kép erejéig.
Irány a tegnap látott erős bak és sutája az erdősáv oldalában...útközben azért leülök egy újabb strófára. Bak lép ki a takarásból és lassan elindul felém, valami nem tetszik neki így gyorsan visszafordul...pont a fények felé tart...
Megyek tovább a páros irányába...már messziről látom, hogy a bak erősen hajtja sutáját, pontosan az esti helyen...szelem szinte tökéletes, takarásom jó...
A kergetőzés folyamatos, már várom a borítást...
Moccanok és az éber suta rögtön kizökken a szerelemből...
Odasétál elém és bájos tekintetével megvizsgál...
Az expók nem tesznek jót az idillnek... elszáguld az ara, nyomában a bakkal...
Sebaj, a hely jó..várok egy kicsit és ismét szól a szarusíp, de most az őzgida hangján
Különös fej közelít felém, amolyan selejtbak-féle-a vadászok szerint- én inkább különlegesnek mondanám...
 Nincs ideje közel érni, mert jön ám vissza a "nagytestvér"...
A rohanásban "paróka" is került fejére...
Gyönyörű állat és  sok jó év van még előtte...
Ahogy kiszúrja a kicsit rögtön elzavarja...
Tudom, hogy visszajön....2 perc sem telik belé...
Jól megnézem magamnak...bevésem az agyamba, na meg a memóriakártyára...a bakot is és az élményt is...
Közben észre sem veszem a lucernás újabb lakóját...
az előző suta gidája lehet...végig ott lapult a forgatag közepén...most lett elege...irány a biztonságos erdősáv...
Fél nyolcat mutatott az óra és a fények kezdenek teljesen használhatatlanok lenni...nem erőltettem már a fotózást, inkább csak a bakokat figyelgettem...
A délelőtt folyamán több harcos is beugrott...csak a statisztika miatt mutatok még egyet...

Kedvemre való az ilyen szűk állású típus....folyt köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése