2013. december 1., vasárnap

2013. 11. 27.

Megjöttek a mínuszok, ideje volt meglesni mi változott a lesnél...
Természetesen voltam kint eddig is, de a gyér mozgás nem marasztalt a lesben...
Legtöbbször ökörszem-pajtival szórakoztattuk egymást, mégsem akar közelebb jönni ...csak még egy méter kellene....
 Végre akadt egy kevés zsiger , ami kikerült az ölyves les elé...gondosan rögzítve szigorú vasakkal...
Kiültem hát jó korán( 6:20)...rám fért már egy kis élmény....
Csípős hideg van...olyan idő, mikor ropognak a befagyott pocsolyák az ember talpa alatt...
A kis itatónk csontra befagyott...az legalább 10 cm vízréteget jelent...hmmm...derült volt az éjszaka...
Holló húz el bódénk közeléből...jó jel....
Gyorsan megnéztem a zsigert, mármint csak a helyét...ugyanis egy szál sem maradt...a szigorú vasak nem bírták megfékezni az éhes állatsereget:)
Dobtam egy kis koncot...
A les ismét kényelmes...extenderek bekészítve...kioldó felszerelve..minden a helyén...
Elindult a hajnal...
5 szajkó-mint a haramiák-megrohamozták a placcot...érdekes módon nem foglalkoznak a hússal...kukorica és a makk érdekli őket....
Az első fotó...300 mm, 1/50, f/2,8, iso 800
Ez a les alapvetően ragadozósnak van kikiáltva, de azért mindig becsempészünk egy kicsi sarkot az énekeseknek is...csakhogy ne unatkozzunk....
A széncinegében és kis rokonaiban nem csalódik az ember...

A csuszka mindig tartogat meglepetéseket...
A szajkót meg nem lehet megunni...
A lest közelebb pakoltuk egy bokorcsíkhoz...nem titkolva, a félén rigók és süvöltők miatt...
És láss csodát...a fekete be is esett...a tojó..

Ölyvek libbennek keresztbe a les előtt...itt valami területi vitáról lehet szó...
Meg is érkezik a szemközti fenyőre a tulajdonos...és a zsigert vizsgálja...
Nézegetem,videózom, saccolgatom a korát...
Nem jutok a végére...jobbról egy vörös kabátos érkezik-csak úgy rókásan-...nagy az örömöm:)
 Tavaly is láttam már a lesnél rudit, de ennyire sosem jött közel...
Óvatos, körbejár mindent...szaglászik...
Sokat exponálok, még cincogok is neki...
 Kb. 13 méterig jön el...de nem eszik...inkább lelép.
A fény-tisztán látszik- reggel kilencig használható...A ravaszdi csak ezután jött...spot méréssel igyekeztem menteni a helyzetet több-kevesebb sikerrel....
Folytatás szombaton:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése