2015. január 19., hétfő

2015. 01. 04.

Hogy mi történik mostanság?
A parlagis téma kicsit szünetel, úgy látszik teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor esik be őfelsége...az az egykét ölyv rendszeresen megjön, de a fehérvállú sehogy sem  akar megérkezni. A nagy hidegek hoztak egy új vendéget, de nem nagyon örültem neki: egyik hajnalban különös szag csapta meg orrom....másfél óráig tartott mire rájöttem, hogy egy kóbor macska befúrta magát a les oldala és a szigetelés közé...hihetetlen..
 Mivel visszamelegedett a január abba is hagytam a lesezést a pusztán...irány az erdő.
Itt mindig megvan a tuti. A kismadarak jönnek mennek, néha beugrik egy fakopi, nagy ritkán egy karvaly...kb ennyi.
Azt a kis havat pont elkaptam:
Már sötétben kiültem és legnagyobb meglepetésemre suta és 3 anyányi gidája lépett elsőként a rétre.
 Úgy látszik a hó őket is kihajtotta a sűrű bozótból...keresgéltek egy kicsit aztán eltűntek.
A hirtelen jött fehérség érdekes fátyolba burkolta szajkó komát...
Az etetőn ennyi madarat még nem is láttam...citromsármányok, verebek, cinegék, vörösbegyek, harkályok, pintyek...

Ahogy haladt az idő szépen megérkezett az ellenfény is...a hó meg szépen távozott

A kicsik meg folyamatosan ingáztak a bokros meg a talaj között..jajj de gyorsak ezek az apróságok...minél kisebbek annál gyorsabbak...
A szajkóröpkép mindig étlapon van, de mára "csak" egy start jutott...továbbra sem könnyű!!!
Szóval így ment el ez a nap is...a végére megjöttek az ölyvek , de persze enni nem akartak...az idei év elég silány ölyvfronton...
Már kezdtem pakolászni.
Felemeltem az obit, el akartam rakni...de ki tudja miért... kipróbáltam valami újat...és "heuréka"...
Sokszor a legnagyobb véletlenek adják a legjobb ötleteket...
Azóta ezen a pályán mozgok és úgy gondolom alakul a dolog:)
Remélem a következő posztban már írhatok erről egy kicsit bővebben...

3 megjegyzés:

  1. Szervusz Sanyi!
    Az jutott eszembe, hogy a különböző leseid létesítése előtt szoktál-e konzultálni a helyi nemzeti parkkal/vt-vel? Illetve, hogy a "helyi erők" nem szokták-e megrongálni, lerabolni a leseket?
    Különben nagyon várom a további fejleményeket, bár sajnos mostanság nem túl jó az időjárás és a fény... :/ :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igen, mindig megbeszélem a helyi földtulajjal a telepítését...nemzeti parkba meg nem teszek lest...a vadőr is tud róla, de alapvetően el vannak rejtve alkalmas helyekre. Eddig nem volt rongálással dolgom...felénk szerencsére nem laknak ilyen elemek, de abban hiszek, hogy a bunkert kell jól beálcázni és akkor nem lesz gond...mondjuk alapvetően emberi településektől viszonylag messze építkezek és olyan anyagokból, ami pár fillért ér...az új tervem nagyon jól alakul, de nem akarom lelőni a poént:)

    VálaszTörlés