2013. június 6., csütörtök

2013. 06. 01.

Eljött az ideje, hogy egy 3 éves project felszálló ágba kerüljön...
Az első nyár a madár megtalálásává telt, a második nyár lesépítéssel és az első fotózással, illetve csak kísérletezéssel, mert ez a madár nem adja könnyen a bőrét.
Óvatos, szemes, gyors...  különleges türkiz-barna-zőld színei első pillanatra magával ragadják a fotós fantáziáját...
Bizony, szalakóta-fotózás szerepelt a hétvége tervei között...
Már tavaly nyár óta kint van a beszálló, a madarak is sikeresek voltak az elmúlt idényben, szóval minden adott volt egy ígéretes hajnalhoz...
Mindenképpen sötétben akartam kiérni a helyszínre...az a tapasztalatom, hogy nem szereti ha napközben mozgolódás van a területén, így marad a hajnal...
Fél 4-kor már a derékig érő fűben gázoltam az illatos mezőn...harmat is volt bőven... bőrig áztam, mire kiértem és felállítottam a széklest...
Jött a pirkadat és lehetett érezni, hogy különleges reggel lesz a mai...
Nagy volt a pára és mesebeli hangulat lett úrrá a réten...
Lassan körvonalazódott a beszálló és beindultak a madarak is...először egy sárga billegető énekelt pár szólamot...
Megjelent egy sordély is....folyamatosan ismételte jellegzetes strófáit...
Alapvetően ellenfényre rendezkedtem be, de tisztán látszott,  nem jó a pozícióm, így hát -a lessel a hátamon- arrébb araszoltam...
Végre megjelentek a színpompás fotóalanyaim is...egyenlőre messziről...
Nagy volt a csend  a beszálló körül...mígnem az előbbi sordély szépen elkezdte használni...
Látszott, h kedvenc kiülője lehet...3 percenként visszatért tollászkodni...
Gondoltam ez egy remek alkalom egy gyors objektívtesztre...

300mm
300mm+2x
300mm+2x+1,4x
 Nemhiába zászlóshajó ez az objektív a Canon flottájában...elképesztő a rajzolat ennyi extenderrel is!
Ez a kismadár teljesen jól elszórakoztatott...nyújtózkodott, énekelt, kaját hozott...videóztam is fotóztam is, szóval nem unatkoztam...
 Halk károgásszerű hang üti meg a fülem...megjött a madár...
Figyelem a beszállót... hirtelen ott ül rajta egy szalakóta...nem is tudom, hogy került oda, de ott ült és ez a lényeg...kattogtatok szorgosan és szerencsére semmi parát nem tapasztalok a madáron...
Örülök neki, hogy használják a beszállót és annak is, hogy a hajnali kiülés ennyivel jobb, mint az esti...
Miután elmentek ismét kezdődött a sordély-műsor...de már napfény nélkül...


Volt közben veréb-akció is...
  4 órás lesezés után akartam indulni...még jó, h nem tettem...ismét megjelent egy kék csóka és adta meg a nap utolsó fotóját...

6 megjegyzés:

  1. Már alig vártam ezt a postot!Láttam a képet a bph-n!Nagy gratula!Sok sikert a projekthez!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, most egy kicsit pihentetek...várom, h kikeljenek a kicsik...

    VálaszTörlés
  3. Ígéretes a hely! Szép reggeled volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hely továbbra is jónak tűnik, csak lenne egy szabad hetem...

      Törlés