2014. augusztus 19., kedd

2014. 08. 14.

Vége már a capreolus őrületnek.
 Lecsengett az üzekedés, a suták ismét gidákat vezetnek. A bakok felszívódtak, leginkább evéssel és fekvéssel töltik napjaikat...ki kell pihenni azt a sok jövés-menést.
Nekem is kellett egy kis szusszanás...a sok korán kelés summázódott, ezért pár nap regenerálódás nagyon is jól tudott esni.
G. hívott, hogy a tuti nála a jégmadár és a fekete gólyák is a les előtt mozognak...nem mondhattam nemet.
Kicsit fura volt a sok cserkelés után bevackolni a fekvőlesbe, fájt is a nyakam másnapra a kellemes izomláztól...
Sajnos befelé menet felzavartuk az összes gólyát, meg kanalast, meg kócsagot...ez nem ígért semmi jót a folytatásra, már ami a nagygázlókat illeti.
Még elő se cibáltam a masinát, máris jégmadár ült az ágra...
Látszik, hogy központi kilátóhely nekik, mert az elkövetkező 3 óra nem telt el madár nélkül.
A hím madár gyűrűs, de még nem sikerült leolvasni a számát.
Volt, hogy ketten, sőt 3-an ültek be elém...még 300-on is csak szűkösen fért el 2 madár a keresőben.
 Gyakorlatilag napkelte előtt teletömték magukat...percenként kapkodták ki halakat.
A kishalakt nem püfölték túl sokáig, gyakorlatilag egy csapás után nyelték is le.
A nagyobbak nem voltak ennyire szerencsések....
Volt, amelyiknek a fejét is leverték, azzal szerintem be sem fért volna ebbe a pici madárba.
Hát nem unatkoztam, pedig a gólyák vissza sem tértek ezen a reggelen.
A kis kékségek néha megálltak emészteni...a felkelő Nap szépen megmutatja tollazatuk csodás részleteit...
Rengeteg fotót csináltam róluk, 1,4x-ezővel, 2x-ezővel....
Az az érzésem, hogy erről a madárról nagyon nehéz csúnya fotót készíteni...még ha nem csinál semmit, akkor is különleges...


8-ig maradtam, az erős fények hamar elüldöztek.
A feketék-természetesen- a lestől 50 méterre táplálkoztak mindannyian...
Talán jövök még egy újabb körre....maradt bennem hiányérzet....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése