2016. március 25., péntek

2016. 03. 19-20.

A múltheti csúfos beázásom után ismét a víz felé vettem az irányt. Szereztem egy másik mellcsizmát és magabiztosan gázoltam bele a az éles nádpengék közé...
Nem húzhatom tovább, el kell végeznem a lesek tatarozását...
Szerencsére nincs nagy munka, csak pár szöget kell beverni és 2 ponyvát újrahúzni...gyorsan meg is vagyok vele...
A szárcsák annyira benne vannak a területfoglalásba, hogy jelenlétemmel nem sokat törődve, a nyílt vízen hajkurásszák egymást...egy újabb jel, h itt az idő.
Ilyenek lettek a tutajok...low budget photography :)))
Ez már a 3. tavaszuk...nem is rossz eredmény.
...........
...........
Délután bakok után indulok...
Fénytelen, lapos idő van...azért bizakodok hátha valamit elém terel a tavaszi szél...
A mezőn megint alakul valami...
A történetnek most nem lesz folytatása...
A másik erdősávból két őz kocog ki és elviszik előlem a többit...nem tudom mi riasztotta meg őket, ...a  távolban jajgató motorfűrészre gondolok...
Annyi szerencsém van, h a párosról tudok valamit rögzíteni...
Talán a múltkori nagy bak...
Gyorsan kiürült a gyep...az előbb még sziesztázó őzek, most meg semmi....
Azaz majdnem semmi....
Nyuszi tűnik fel a láthatáron...
A szelem jó.
Addig ügyeskedek, míg valahogy normális távolságra kerül a 600 mm elé.
Aktívnak nem mondanám a fülest...végül mancsnyalogatás lesz a mai attrakció...
A világosság lassan szürkeségbe megy át, ideje menni....
......
......
Másnap egy régen tervezett témába fogtam..
A tölgyest ellepte a belvíz...talányos módon azt a részét, ahol még sosem láttam tócsákat..nem is értem..
Pár éve készítettem egy sorozatot ebben a témában és azóta várom, hogy ismét legyen lehetőségem valami hasonlóra....
http://jsndor.blogspot.hu/2010_10_01_archive.html
Volt még idő az igazán jó fényhatások idejéig, így őzek után nézte,.. Tájképezni csak különleges színek között érdemes...az meg ugye elég későn érkezik....
Szóval leültem az erdő szélére.... kényelmesen hátra dőltem...
A távoli földúton Níva porzik keresztül...megáll...kiszáll a gazda és jól bevágja az ajtót...
Alap esetben morcos lennék az ilyenekért, de most nem...ugyanis őzek tápászkodnak fel a szokatlan effektre...
Látok egy érdekes bakot...talán felém jönnek...
Egy másik állat is lohol az erdőbe, pont keresztezve a csapat útját...
A területes rögtön megnézi kiről van szó....
Nem is jöhetnének jobb irányba...kb 30 méterrel előttem fognak beváltani az erdőbe...
Elől jön ez a megviselt bakfi....rossz bőrben van sajnos...
Mögötte meg a ez a páratlan 8-as, domináns...

A kis csapat beszivárog a fák közé.....ott rögtön megállnak...be vagyok épülve a növényzetbe,várok...a biztonságos gazosban lelassulnak a mozdulatok...a kis gombos pedig tovább közeledik....
Szökken pár nagyobbat az exponálás zajától...pont elég, hogy elvigye magával a 8-ast...
Marad a suta és anyányi gidája előttem...lustálkodnak ,vakaróznak....
Nem piszkálom őket, lassan hátracsúszok és lelépek....úgyis menni akarok a tölgyesbe...
A szél erősödött mire a láphoz érek...a belvíz jócskán fodrozódik.
Alaposan körbejárom a területet valami látványosabb kompozíciót keresgélek...elég sok a zavaró elem...gallyak letörve mindenfelé, burjánzó aljnövényzet...szóval eltelik egy fél óra mire megtalálom az elképzelt beállítást...
Két szűrőt csavarok fel a 10-20-ra... egy cirkulár polárt és egy nd 1000-et...
Imádom az nd 1000 által nyújtott képi világot...egészen szürreális valóságot mutatnak meg a fotósnak és rajta keresztül minden szemlélőnek...
A technikai háttérről csak annyit, h minden kép 30 másodperces vagy hosszabb záridővel készült, a manuális élességállítás és expó beállítás elengedhetetlen és persze  stabil állvánnyal + távkioldó a "B" idő miatt....
Előző vasárnap csináltam tesztfotókat a helyről....
A héten meg sokat agyaltam a továbbiakon és így jött létre az új sorozat...



Valami ilyesmit akartam, szóval egyenlőre elégedett vagyok a folyamattal és a végeredménnyel is...talán pont azért, mert ezek a képek 3-4 hét tervezgetés, tesztelés és kivitelezés beteljesülései...
Végezetül egy werk a fotózás kulcspillanatáról....a két képet nézve nem is gondolnánk, h ugyan az az idő és helyszín:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése