2017. május 25., csütörtök

2017. 05. 14.

Esett.
Nem is kis eső.
Ahogy kinézett, a délutáni fotózásom elúszni látszott.
Ám...
Mint mindig....
A tavaszi időjárás kiszámíthatatlan....
Hét órára lágy, narancsos napfény borította a tájat...
Kimentem...
Számítottam a jó mozgásra...eső után mindig megelevenedik az erdő...
Mindenki szárítkozni akar, előjönnek hát a sűrűből.
Bak lép ki a folyosóra...ismerős...visszarak már jócskán.
Óvatos, én meg követem...
Hirtelen irányt vált és visszalép a fasorba....
Lapulok, egész közelre bejön, de ma túl járt az eszemen...portré nélkül szökell odébb.
......
......
A lucerna másik végében is vöröslik valami...baknak nézem...el is indulok rögvest.
Mire a lucskos pillangósban  a közelébe érek már elfekszik.
Akkor érzem én is, h csontig vizes lettem...nem segít a gumicsizma ilyenkor..
A bak meg éjszakára készül....
Múltkor már láttam...nem egy matuzsálem...
Várok...hátha lábra kap ismét.
Nem akar...
Ahogy fókuszálgatok életlen valami sétál be a keresőbe...
Egy suta...
Gömbölyű és vizes....és teljesen gyanútlan....
Megvárom míg oda jön az optikába bámulni....
A suta mozgására a bak is felfigyel...mire észre veszem odébb áll...
Nem megyek már utána, lassan besötétedik....
......
......
Másnap meglesem a szalakótát....
Megjött-e már?
Vagy ismét seregélyt fogok fotózni????




Hát ez érdekes...
Semmi nyoma a kékségnek...
.........
.........
18-án ismét fotós nap következett...
Először jött egy bakcsó kárásszal a csőrében...
A pára belepte a frontlencsét....
Neeee...
Mivel nagy zsákmányt fogott, gondoltam, h nem tudja annyira gyorsan lenyelni...
Merészen, de lassan kinyúltam a tubus mellett és elkezdtem törölgetni a lencsét...
Idegőrlő és hosszú percek következtek....
Nem voltam biztos a dolgomban...
Lényeg az, h a sok képből a legutolsó lett elfogadható...a többit belepte a pára...
Délután kiültem a szalakótára...
Semmi...
Bár a seregély alig ment be  az odúba etetni...a lesből is hallottam, h nem volt még kirepülés...szóval érdekes volt...
És akkor, hirtelen, a semmiből....
Meglepődtem....
Kicsit hangoskodott, megnézte az odút és pár perc után elrepült....
2 hét késéssel...
De itt van :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése