2022. május 31., kedd

2022. 05. 01.

Kakukk. Nagyon szeretem fotózni. Izgalmas dolog. Alig vártam már, h végre megszólaljon a vízparton. Mondjuk idén biztos késtek vagy két hetet. Éppen a vízen ringatóztam mikor megtörte a csendet ez a furcsa madár. Másnap már a kakukkos lesemben vártam a napnyugtát. Illetve a szórt fényeket, mert felhős volt az ég. A lényeg az, h körülbelül a harmadik hangra már ott is volt a beülőn...
Jött egy másik madár is, de az nem tudott beszállni. Az első rögtön elzavarta.
A következő napokban többször kiültem és sokminden kiderült számomra. Például tuti, h mindig ugyan az a két madár jött be. Hogy honnan tudom??? A magasabb rangúnak egy fehér folt volt a tarkóján, a másik meg érdekesen kakukkolt...mindig megbicsaklott a hangja a strófa közepén. Ezek alapján egyértelműen azonosíthatóak. Nekem azért érdekes ez, mert így már tudom, h territóriumot tartanak fent ezek a madarak és abban mozognak, azt védik...eddig úgy gondoltam, h csavarognak és keresik a lehetőségeket...hát nem. Mutatok pár képet a teljesség igénye nélkül. Van benne napkeltés, meg délutáni is...mindig jöttek.. Egyszer volt egy összeugrás a beszállón, de a 6d sajnos ide már lassú volt...sajnáltam nagyon a dolgot.
Idén megint kifotóztam magam kakukk -témában. Volt olyan , h az optikám napellenzőjére ült, meg olyan is, h a les tetején próbált befurakodni...egyszer egy nádiposzáta folyamatosan piszkálta a sűrűben, de amikor a kakukk kiült a neki szánt, tiszta környezetbe, oda már nem ment utána...nem értem miért...jó jelenet lett volna. A röpképek idén sem sikerültek...a lesen alakítanom kell, h jobban tudjak mozogni az optikával.
Az is jó tetszett, mikor nem voltam a lesben a madár mégis a beülőn parádézott...jót mosolyogtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése