2023. július 14., péntek

2023.07.07.

 Hát jósokminden történt az utóbbi bejegyzésem óta. Először a madarakról...Reménykedtem benne, h a gyöngybagoly pár egyre hamarabb kezd mozdulni, ahogy nőnek a kicsik...ezért jó párszor felültem a magtár tetejére...de a felnőttek egyre később indulnak. totál sötétben kezdik meg az etetést...fogalmam sincs mikor jönnek...onnan hallom, h a fiókák hangosabbak, mikor hoz egy pockot valamelyik. Vakuzni így megint esélytelen, mert nem tudom mikor van a beülőn a madár...esetleg állandó fényforrást lehetne kitenni, de talán az már túlságosan zavarná őket. Most így állunk...7 fióka...A hangjuk brutális...


A vércsék hangoskodva élik mindennapjaikat....félő, h az a pár, amelyik a leshez legközelebb van nem fog sikeresen költeni, de meglátjuk. A hím minden esetre szorgosan eteti a tojót..




Egyik délután ránéztem a szalakótákra...Szerencsére minden rendben a költéssel...Annyira flowba jöttem, h több hajnalt is a témára szántam...és lám milyen érdekes dolgokat láthat az ember. Például, h ebben a költésben 3 madár vesz részt. Két gyűrűtlen és egy gyűrűs, amit ráadásul Flóra, a feleségem gyűrűzött nem messze, 2018-ban.



Az egyik tollazata pedig eléggé érdekes...foltos...





Azóta meggyűrűztük a kicsiket, 4-en vannak. Az egyik délután nagy ricsaj alakult ki a les körül - egy pillanat múlva kakukk huppant a beülőre...furcsa látvány volt, az egyszer biztos...
Aztán egyik napon hatalmas seregély-raj telepedett le a les mögötti fasorra. Itt nincs vágva-legeltetve a gyep, így magas a fűtenger mindenfelé. Na a seregyélyek-akár a sáskák-belevetették magukat a növényzetbe és a magas gaz alatt haladva minden ízeltéábút össze szedtek. Nem láttam még ilyen viselkedésformát tőlük...elképesztő volt a sok madár együttes mozgása és hangja...





Már másodjára látok itt réti  fülesbaglyot...de jó lenne valami közelebbi róla.
Ahogy a szalakótákat gyűrűztük, megnéztük a régi lesem előtti odút is. Ez a puszta közepén van egy régi gémeskút oszlopán. Itt mindig tuti volt a szalakóta költése...hát, nagy meglepetés fogadott...
Füleskuvik költ benne, elképsztő.


Megpróbáltam egyik este hátha tudok róluk valami fotót csinálni természetes viselkedés közben...maradjunk annyiban, h a baglyok más ligában játszanak a többi madárhoz képest...ennyi jött össze egyenlőre :)
Akarok egy csillaghúzásos fotót az egyik kedvenc épületemről...megtettem az első lépéseket-teszt gyanánt- ezügyben...266 képből, a házunk erkélyéről így mutat az éjjel...
Nem értem, h miért szaggatott a csillagok íve...pedig gap filling-gel csináltam...aki tudja írja meg nekem...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése