2022. április 25., hétfő

2022. 04. 15.

Párszor kifeküdtem hajnali lesezésekre, de már nagyon kíváncsi voltam a délutáni mozgásra is. A les előtti álcázás jól sikerült. Simán bejutottam a madarak zavarása nélkül. Mindenféle récét látok, viszonylag távolabb vannak. Ahogy figyelem őket fehér szárnyak csapdosnak szemből...nagykócsag...a nádfal szemben lévő szélén száll le. Halászni jött.
Pár lépés után jókora ezüst kárászt kap ki a vízből...
Közben megérkezik két kárókatona. Ők is halásznak...ami érdekes ebben, h innentől kezdve a kócsag láthatóan arra utazott, h elcsenje a zsákmányt a kormoránoktól...nem láttam még ezt a viselkedés formát a kócsagtól...
Nem járt sikerrel, de a katonák sem...fürödtek egy jó nagyot és tovább álltak...
Nade nincs idő bánkódni...érkeznek a récék...a kanalasok jönnek először jó távolságra, majd a csodás böjti gácsér is megérkezik bőszen szűrögetve a vízfelszínt.
Annyi fotóm van már róluk, de sosem tudom megálni, h egy alap habitust ne csináljak...pláne esőben. Most veszem észre, h egy másik kócsag az én oldalamba érkezett halászni...ő hevesebb technikával üldözi a halakat...
Elégedetten surranak ki a nádas rejtekéből, úgy látszik az alacsonyabb vízszint sok nagygázlót vonzott ide. Örülök, mindig látványosak ezek a magas madarak. Ahogy kiérek a fasorba valami motoszkál előttem...sün...akárhogy gondolkozok, talán egyszer fényképeztem eddig... Nem is olyan könnyű téma, alig lett éles kép-ezt már a monitor előtt - állapítom meg...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése